• Посилання скопійовано

Розбронювання працівників підприємства

На момент бронювання працівників на підприємстві був 41 військовозобов’язаний, з яких забронювали 50% в кількості 20 чоловік. На сьогоднішній день в Дії відображається 35 військовозобов’язаних через те, що звільнилися незаброньовані працівники. Чи повинне підприємство анулювати бронювання 3 працівників, щоб кількість заброньованих не перевищувала 50% від 35 чол.?

Згідно з п. 13 Порядку №76, відстрочка (бронювання працівника) підлягає анулюванню, зокрема, у разі:

1) закінчення строку її дії;

2) завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

3) позбавлення підприємства, установи та організації статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;

4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації;

5) звільнення військовозобов’язаного з підприємства, установи та організації (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного підприємства, установи та організації);

6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з підприємством;

7) обґрунтованого подання керівника підприємства, установи і організації;

8) надання відстрочки з інших причин, визначених ст. 23 Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

Анулювання відстрочки здійснюється за рішенням Мінекономіки на підставі обґрунтованого подання підприємства. Відповідно до зазначеного рішення підприємства у п’ятиденний строк з дня його прийняття вилучають у військовозобов’язаного витяг, виданий відповідно до пп. 12 Порядку №76, та надсилають його ТЦК та СП, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), з відміткою у відомості видачі бланків спеціального військового обліку (додаток 4).

Надана військовозобов’язаному рішенням Мінекономіки відстрочка, строк дії якої не закінчився, вважається анульованою з дня прийняття Мінекономіки іншого рішення про бронювання такого військовозобов’язаного.

Як бачимо, що за п’ятим номером у переліку підстав для анулювання відстрочки є звільнення саме заброньованого працівника. Безпідставне розбронювання працівників, які й надалі працюють на підприємстві через звільнення інших працівників, які не були заброньовані, не передбачено ані Порядком №76, ані Законом про мобілізацію. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Щорічний медогляд неповнолітніх працівників
    На підприємстві працює співробітник, якому ще немає 21 року. Під час прийняття на роботу він пройшов медкомісію. Перший медогляд завершився в лютому і поки ще не провели нового медогляду, позаяк підприємство лише зараз проводить атестацію робочих місць. Чи це допустимо?
    31.03.2025191
  • Оплата профкомом медичної допомоги працівникам та їх сім'ям
    Профком планує укласти договір про надання медичної допомоги строком на один рік для працівників підприємства відповідно до умов колективного договору. Договір містить додаток із зазначенням ПІБ працівників компанії та членів їхніх сімей та суми. Чи повинна профспілка сплачувати податки при перерахуванні такої суми? Чи можна скористатися пп. 165.1.19 ПКУ? Яка ознака доходу в додатку 4ДФ?
    28.03.202526
  • Як підприємству реагувати на лист від ТЦК з вимогою до працівника пройти ВЛК?
    Проходили звіряння з ТЦК та СП, отримали лист про недолік, а саме про необхідність пройти ВЛК співробітнику. Як реагувати на це? Чи є у підприємства обов'язок відповідати ТЦК за цим листом? Чи є обов'язком наказом чи іншим документом повідомляти працівника, згідно з яким виявлено недолік? Якщо так, які строки і штрафи?
    21.03.20251 5772
  • Зміни у складі інвентаризаційної комісії при звільненні працівника і прийманні на роботу іншого
    На підприємстві працює три працівники, які входять до складу інвентаризаційної комісії. Один працівник звільняється, а іншого підприємство приймає через два тижня. Як видати наказ про зміну в складі інвентаризаційної комісії? Є думка видати два накази: на дату звільнення працівника та на дату прийняття нового працівника, де у першому наказі прибрати зі складу інвентаризаційної комісії звільненого працівника, а у другому - добавити до складу інвентаризаційної комісії нового працівника. Аналогічно таке здійснити до наказу про експертну комісію. Чи правильно так робити?
    17.03.2025437
  • Розрахунок компенсації при звільненні працівника
    Працівник звільняється 18.03.2024 р. і має невикористані дні відпустки за період 2022-2023 рр. та 2024-2025 рр. Як правильно обчислити середньоденний розрахунок компенсації?
    14.03.20252914