• Посилання скопійовано

Оформлення на роботу студента ВНЗ на неповний робочий день

Як оформити на роботу студента ВНЗ очної форми навчання? Чи можна його оформити на неповний робочий день за основним місцем роботи?

Право студентів вищих навчальних закладів на трудову діяльність у позанавчальний час закріплено в п. 3 ч. 1 ст. 62 Закону про вищу освіту.

Роботодавець може прийняти на роботу студента незалежно від форми його навчання. Такий працівник матиме ті самі права, що й решта працівників.

Трудові відносини між підприємством і студентом починаються з укладення трудового договору. Форма  трудового договору із студентом залежить від віку, якщо він:

  • старше 18 років може бути як письмова, так і усна;
  • молодше 18 років,  то з ним укладається договір тільки в письмовій формі (п. 5 ч. 1 ст. 24 КЗпП).

Звертаємо увагу, що студента, який навчається на денній формі, приймають тільки на основне місце роботи, звісно за умови, якщо він не працює за основним місцем роботи в іншого роботодавця.

Таким чином, студента денної форми навчання потрібно приймати на основне місце роботи (за умови, якщо він не працює в іншого роботодавця) і можна як на умовах повного робочого часу, якщо це не заважає навчанню, так і на умовах неповного робочого часу. Законодавством з цього приводу не передбачено жодних обмежень. Зарплата на умовах неповного робочого часу виплачується пропорційно відпрацьованому часу.

Далі оформлення студента на роботу здійснюється в звичайному порядку, тобто, як і всіх працівників: 

  1. пишеться заява про прийняття на роботу з визначенням місця роботи (основне чи сумісництво);
  2. подається:
  • копія паспорта, ідентифікаційний код (РНОКПП);
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) (за наявності);
  • документ про стан здоров’я (за наявності);
  • інші документи (наприклад, якщо особа військовозобов’язана – військовий квиток тощо).  

На підставі вищезазначених документів роботодавець:

  • видає наказ на прийняття на роботу;
  • подає повідомлення про прийняття на роботу в податкову;
  • відомості про трудові відносини в ПФУ;
  • не забуває відобразити прийняття на роботу в Додатку 5 єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ у відповідному звітному кварталі.

Звертаємо увагу, що для працівників, яким немає 18 років, передбачена скорочена тривалість робочого часу (ст. 51 КЗпП). З метою охорони здоров’я осіб, молодших вісімнадцяти років, забороняється залучення таких осіб до роботи в нічний час (ст. 192 КЗпП).

Щодо трудової книжки зазначимо: після 10.06.2021 року на вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, паперова трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу.

Але зберігати паперову трудову книжку роботодавець вже не зобов'язаний! Кадровик/бухгалтер лише вносить запис у книжку і віддає її працівникові на зберігання. Таку трудову книжку (з 10 червня 2021 р.) роботодавець вже не сканує і не передає до Пенсійного фонду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Кількість годин за графіком змінності менша від норми робочого часу
    При складанні графіка змінності при підсумованому обліку робочого часу з квартальним обліковим періодом кількість відпрацьованих годин в обліковому періоді виходить менше на 12 годин за норму за 5-денним робочим тижнем за цей же період. Норма в ІІІ кварталі за 5-денним робочим тижнем = 518 годин, а за графіком змінності = 506 годин. Виникає недопрацювання до норми у розмірі 12 годин. Чи потрібно оплачувати таке недопрацювання?
    03.10.2024381
  • Одна посада, але різні оклади у штатному розписі резидента Дія Сіті
    ТОВ – резидент ДІЯ Сіті. У штаті є працівники, які займають одну і ту ж посаду, працюють однакову кількість годин в місяць, але мають різні оклади. Чи коректно відображати в штатному розписі 5 рядків для посади бухгалтера і відповідно 5 різних окладів? Чи оклад має бути у всіх однаковий? Чи потрібно змінювати назви посад в штатному розписі та вносити зміни в трудові книжки?
    30.09.202445
  • Допомога на поховання працівника сумісника від роботодавця
    Помер працівник, який працював за сумісництвом, тобто не за основним місцем роботи. Роботодавець хоче виплатити допомогу на поховання своїм коштом. Чи є обмеження щодо суми такої виплати для сумісника? Як оподатковується така допомога? Як її відображати в єдиній звітності?
    25.09.202437
  • Оформлення на роботу студента ВНЗ на неповний робочий день
    Як оформити на роботу студента ВНЗ очної форми навчання? Чи можна його оформити на неповний робочий день за основним місцем роботи?
    25.09.2024593
  • Оплата відрядження працівників іноземної організації філією
    В Україні зареєстрована філія іноземної благодійної організації, в якій працюють особи-іноземці, які напряму не пов’язані з філією і зарплату отримують з іноземної організації. Час від часу виникає потреба у здійсненні ними відрядження, відповідно, виникають витрати на проїзд, харчування, проживання. Якщо ці витрати покриватиме філія, то чи не буде це для них додатковим благом? Чи не виникнуть через це додаткові податки?
    24.09.202414