• Посилання скопійовано

Припинення трудових відносин у зв’язку зі смертю працівника за відсутності родичів

Працівник не вийшов на роботу, на телефоні дзвінки та повідомлення не відповідав. Оскільки він проживав один, інформація про родичів відсутня, було направлено додому комісію, яка на місці встановила, що працівник помер дома, сусіди викликали поліцію, яка доставила тіло до моргу. Є велика вірогідність, що родичі не знайдуться, тому можуть бути проблеми з отриманням свідоцтва про смерть та похованням. Як у такому випадку припинити трудові відносини з померлим працівником?

У разі смерті працівника роботодавець повинен оформити припинення з ним трудових відносин на підставі свідоцтва про смерть, наданого родичами або іншими особами, які здійснили поховання.

Якщо дійсно виявиться, що у працівника немає родичів, то підтвердити факт реєстрації смерті ляже на плечі роботодавця. Для цього роботодавцю, керуючись пп. 3 розд. ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, потрібно подати до органу РАЦСу заяву про державну реєстрацію смерті (форма встановлена додатком 17-1 Правил) не пізніше трьох днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі неможливості одержання лікарського свідоцтва про смерть, фельдшерської довідки про смерть - не пізніше п'яти днів та до закінчення одного року з дня настання смерті, проводиться в день звернення заявника за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання.

Тож, розуміємо, що підставою для звільнення працівника у зв’язку зі смертю є саме свідоцтво про смерть. І поки його копії у роботодавця не буде, працівник рахується таким, що й надалі перебуває з роботодавцем у трудових відносинах, але знаючи, що працівник помер, до отримання свідоцтва табелювати його потрібно літерним кодом «І» (цифровий код «30»).

Після отримання свідоцтва про смерть роботодавець видає наказ про звільнення у зв’язку зі смертю за п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП та проводить остаточний розрахунок (нараховує працівникові зарплату за відпрацьований період, компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки, лікарняні тощо)  керуючись ст. 116 КЗпП з урахуванням вимог ст. 47 КЗпП.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202487
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426