• Посилання скопійовано

Припинення трудових відносин у зв’язку зі смертю працівника за відсутності родичів

Працівник не вийшов на роботу, на телефоні дзвінки та повідомлення не відповідав. Оскільки він проживав один, інформація про родичів відсутня, було направлено додому комісію, яка на місці встановила, що працівник помер дома, сусіди викликали поліцію, яка доставила тіло до моргу. Є велика вірогідність, що родичі не знайдуться, тому можуть бути проблеми з отриманням свідоцтва про смерть та похованням. Як у такому випадку припинити трудові відносини з померлим працівником?

У разі смерті працівника роботодавець повинен оформити припинення з ним трудових відносин на підставі свідоцтва про смерть, наданого родичами або іншими особами, які здійснили поховання.

Якщо дійсно виявиться, що у працівника немає родичів, то підтвердити факт реєстрації смерті ляже на плечі роботодавця. Для цього роботодавцю, керуючись пп. 3 розд. ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, потрібно подати до органу РАЦСу заяву про державну реєстрацію смерті (форма встановлена додатком 17-1 Правил) не пізніше трьох днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі неможливості одержання лікарського свідоцтва про смерть, фельдшерської довідки про смерть - не пізніше п'яти днів та до закінчення одного року з дня настання смерті, проводиться в день звернення заявника за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання.

Тож, розуміємо, що підставою для звільнення працівника у зв’язку зі смертю є саме свідоцтво про смерть. І поки його копії у роботодавця не буде, працівник рахується таким, що й надалі перебуває з роботодавцем у трудових відносинах, але знаючи, що працівник помер, до отримання свідоцтва табелювати його потрібно літерним кодом «І» (цифровий код «30»).

Після отримання свідоцтва про смерть роботодавець видає наказ про звільнення у зв’язку зі смертю за п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП та проводить остаточний розрахунок (нараховує працівникові зарплату за відпрацьований період, компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки, лікарняні тощо)  керуючись ст. 116 КЗпП з урахуванням вимог ст. 47 КЗпП.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    17.09.202555
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025241
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202550
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025107
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202540