• Посилання скопійовано

Чи є порушенням робота по 12 годин за графіком 2 дні через 2 дні?

ФОП на ІІ групі ЄП, торгівля. Працівники працюють по 12 годин 2 дні через 2 дні, протягом дня мають перерву на обід. Сумарно вони відпрацьовують норму годин за місяць. Чи немає в цьому порушення закону? Чи є це порушенням у мирний час?

Якщо на торговому підприємстві працюють працівники по 12 годин 2 дні через 2 дні, то це значить, що роботодавцем запроваджено підсумований облік робочого часу (ст. 61 КЗпП), режим роботи визначається  графіком.

Норму тривалості робочого часу в годинах за робочий тиждень для кожного року рекомендує Мінсоцполітики у відповідних листах.

Тож графік змінності складають на обліковий період, щоб відобразити планові показники використання робочого часу. 

Графіки роботи складаються так, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин, передбаченого ст. 50 КЗпП, щоб тривалість перерви в роботі між змінами була не меншою від подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (включаючи перерву на обід) (ч. 1 ст. 59 КЗпП), щоб тривалість щотижневого безперервного відпочинку була не меншою ніж сорок дві години (ст. 70 КЗпП). Призначення працівника на роботу протягом двох змін підряд забороняється (ч. 2 ст. 59 КЗпП) (п. 3 та п. 7 Методрекомендацій №138).

А обліковим періодом при підсумованому обліку робочого часу, як правило, є місяць. В окремих випадках застосовуються інші облікові періоди - декада (10 календарних днів місяця),  квартал, півріччя, рік  тощо (п. 6 Методрекомендацій №138).

Отже, в зазначеній ситуації, працівники працюють за підсумованим обліком з графіком два дні через два, і це відповідає вищезазначеним нормам законодавства, оскільки сумарна кількість за місяць відпрацьованих годин відповідає нормі і оплачується за ставкою згідно штатного розпису. 

У випадку, якщо за результатами місяця (якщо це обліковий період) працівник відпрацює більше годин ніж визначено встановленими нормами, то в кінці цього облікового періоду (місяця) потрібно визначити час, відпрацьований понад нормальну тривалість робочого часу (визначається як різниця між фактично відпрацьованим часом роботи згідно з табелем обліку робочого часу та нормою тривалості робочого часу за обліковий період) та провести оплату (в кінці облікового періоду) цих годин у подвійному розмірі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024404
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426