• Посилання скопійовано

Чи є порушенням робота по 12 годин за графіком 2 дні через 2 дні?

ФОП на ІІ групі ЄП, торгівля. Працівники працюють по 12 годин 2 дні через 2 дні, протягом дня мають перерву на обід. Сумарно вони відпрацьовують норму годин за місяць. Чи немає в цьому порушення закону? Чи є це порушенням у мирний час?

Якщо на торговому підприємстві працюють працівники по 12 годин 2 дні через 2 дні, то це значить, що роботодавцем запроваджено підсумований облік робочого часу (ст. 61 КЗпП), режим роботи визначається  графіком.

Норму тривалості робочого часу в годинах за робочий тиждень для кожного року рекомендує Мінсоцполітики у відповідних листах.

Тож графік змінності складають на обліковий період, щоб відобразити планові показники використання робочого часу. 

Графіки роботи складаються так, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин, передбаченого ст. 50 КЗпП, щоб тривалість перерви в роботі між змінами була не меншою від подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (включаючи перерву на обід) (ч. 1 ст. 59 КЗпП), щоб тривалість щотижневого безперервного відпочинку була не меншою ніж сорок дві години (ст. 70 КЗпП). Призначення працівника на роботу протягом двох змін підряд забороняється (ч. 2 ст. 59 КЗпП) (п. 3 та п. 7 Методрекомендацій №138).

А обліковим періодом при підсумованому обліку робочого часу, як правило, є місяць. В окремих випадках застосовуються інші облікові періоди - декада (10 календарних днів місяця),  квартал, півріччя, рік  тощо (п. 6 Методрекомендацій №138).

Отже, в зазначеній ситуації, працівники працюють за підсумованим обліком з графіком два дні через два, і це відповідає вищезазначеним нормам законодавства, оскільки сумарна кількість за місяць відпрацьованих годин відповідає нормі і оплачується за ставкою згідно штатного розпису. 

У випадку, якщо за результатами місяця (якщо це обліковий період) працівник відпрацює більше годин ніж визначено встановленими нормами, то в кінці цього облікового періоду (місяця) потрібно визначити час, відпрацьований понад нормальну тривалість робочого часу (визначається як різниця між фактично відпрацьованим часом роботи згідно з табелем обліку робочого часу та нормою тривалості робочого часу за обліковий період) та провести оплату (в кінці облікового періоду) цих годин у подвійному розмірі.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202538
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025616
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 334
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20251 954