• Посилання скопійовано

Переведення працівників до неуповноваженого підрозділу

01.12.2023 року підприємством було створено неуповноважений структурний підрозділ в іншому місті. Двох працівників було переведено працювати до підрозділу. Через дану ситуацію постало декілька питань:

Питання:

1) Чи може один працівник бути керівником підрозділу за суміщенням? 

2) Чи потрібно звільнити працівників з основного підприємства і прийняти на структурний підрозділ, чи достатньо перевести за наказом? 

3) Чи можемо на керівника підрозділу покласти обов'язок ведення штатного розпису, табелю?

4) Чи може структурний підрозділ функціонувати без керівника підрозділу? 

 

5) Чи потрібно в трудову книжку вносити запис про переведення в інший підрозділ?

 

Відповідь:

Чи потрібно звільнити працівників з основного підприємства і прийняти на структурний підрозділ, чи достатньо перевести за наказом? 

До поняття «переведення» згідно з ст. 32 КЗпП, відносять переведення працівника на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, що допускається тільки за згодою працівника (за винятком випадку тимчасового переведення, обумовленого у ст. 33 КЗпП).

Переведення на роботу в іншу місцевість може бути здійснено або в структурний підрозділ (філію, представництво), який міститься в іншій місцевості, або ж з причини зміни місця розташування самого підприємства. Оформляється це переведення також наказом роботодавця, але в ньому, поряд із зазначенням посади, розміру посадового окладу і дати переведення має бути зазначено й перелік виплат і компенсацій, передбачених ст. 120 КЗпП.

Отже, не потрібно звільняти працівників з основного підприємства і приймати їх до структурного підрозділу, достатньо здійснити переведення згідно наказу. Підрозділ не є окремим підприємством, натомість він є частиною цього підприємства, тож працівники працевлаштовані саме на підприємстві, і їхнє звільнення не має сенсу. 

 

Чи може структурний підрозділ функціонувати без керівника підрозділу? 

Відповідно до ст. 64 ГКУ підприємство самостійно встановлює свою організаційну структуру, встановлює чисельність та визначає штатний розпис.

Згідно з ст. 95 ЦКУ філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. 

Отже, відокремлений підрозділ, який знаходиться територіально в іншому місті, діє на підставі затвердженого головним підприємством положення. Тому якщо у положенні передбачено призначення керівника, то він призначається юридичною особою і діє на підставі виданої нею довіреності. Для призначення керівника підрозділу на посаду в штатному розписі має бути передбачена посада. На розсуд керівника підприємства структурний підрозділ може працювати і без керівника підрозділу.

 

Чи може один працівник бути керівником підрозділу за суміщенням? 

Так, може. Суміщення професій (посад) — це виконання працівником поряд із своєю основною роботою, зумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) в межах робочого часу за основною роботою на одному і тому самому підприємстві, установі, організації.

Суміщення посад встановлюється за заявою працівника або на підставі прийнятого роботодавцем рішення. Оформлюється суміщення професій (посад) наказом роботодавця. Оскільки працівник продовжує обіймати свою основну посаду, записи про суміщення до особової картки працівника та трудової книжки не вносяться.

 

Чи можна на керівника підрозділу покласти обов'язок ведення штатного розпису, табелю?

Керуючись, знову ж таки, ст. 64 ГКУ, права та обов’язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, визначеному статутом підприємства або іншими статутними документами. Законодавство не регламентує розроблення штатного розпису конкретним відділом (службою) підприємства.

Таким чином, функції щодо розроблення штатного розпису тим чи тим відділом (службою) підприємства визначаються внутрішніми розпорядчими документами цього підприємства самостійно.

Наказом №489 не визначено процедури ведення табеля обліку використання робочого часу.

Табель обліку робочого часу є підставою для нарахування працівникам заробітної плати, допомоги по тимчасовій непрацездатності, сум за період щорічних відпусток, інших виплат. Складений і підписаний відповідальною за ведення табеля особою та погоджений керівником організації табель подається до бухгалтерії.

На великих підприємствах табель обліку використання робочого часу ведуть кадровики або навіть вводиться до штату така посада як табельник (коли багато цехів, структурних підрозділів, різні умови робочого часу тощо). Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів чи їхніх підлеглих. Такого висновку дійшли Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці. 

Підсумовуючи, розуміємо, що законодавство не містить обмежень щодо покладання обов’язків на керівника підрозділу по веденню штатного розпису та табелю обліку робочого часу.

 

Чи потрібно в трудову книжку вносити запис про переведення в інший підрозділ?

Так, відомості про переведення заносяться до трудової книжки, особової картки (форма №П-2), інших облікових документів працівника особою уповноваженою до ведення кадрового обліку головного підприємства.

До трудової книжки у графу 3 вноситься запис, на кшталт: «Переведений з головного підприємства (назва) до структурного підрозділу (якого) з зазначенням посаду працівника на підставі ч. 1 ст. 32 КЗпП». А у графі 4 зазначаються наказ від.. №…

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426