• Посилання скопійовано

Робота засновника на посаді технолога

Чи може засновник ТОВ працювати на цьому ж товаристві технологом або працівником за будь-якої іншої посади крім директора? Якщо так, то на яких умовах та що для цього потрібно?

Всі звикли, що засновник ТОВ, має бути тільки на посаді директора. І все чому? Тому що всі так звикли. Крім того, виконання засновником обов’язків директора на безоплатній основі та без укладення трудового договору визначено нормами законодавства як: 

  • ч. 2 ст. 65 та ч. 4 ст. 128 ГКУ, відповідно до якої може здійснювати свої права на управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи на основі статуту або інших установчих документів.
  • ч. 3 та ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік, відповідно до якої вести бухоблік, а отже, підписувати фінансову, податкову та іншу звітність.
  • п. 48.5.1 ПКУ, відповідно до якої може підписувати податкову декларацію.

Але ж засновник – це звичайна людина, яка має право обирати, чи  бути йому директором власного підприємства як найманий працівник, чи бути технологом на своєму підприємстві чи на іншому, а на посаду директора прийняти іншого компетентного працівника за трудовим договором. 

Отже, ані в Законі про ТОВ, ані в ГКУ, ані в КЗпП чи в іншому чинному нормативно-законодавчому акті не міститься заборон чи обмежень у працевлаштуванні засновника ТОВ на будь-яку іншу посаду, ніж керівник. 

Умови однакові для всіх найманих працівників. Для початку варто написати заяву про прийняття на роботу з визначенням місця роботи (основне чи за сумісництвом) та посади на ім'я директора підприємства. А також надати всі необхідні документи при прийомі на роботу, такі як:

  • копія паспорта, ідентифікаційного коду;
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) (за наявності);
  • документ про стан здоров’я (за наявності);
  • інші документи (наприклад, якщо особа військовозобов’язана – військовий квиток, тощо).  

На підставі вищезазначених документів роботодавець (в особі керівника):

  • видає наказ на прийняття на роботу;
  • подає повідомлення про прийняття на роботу в податкову;
  • не забуває відобразити прийняття на роботу в Додатку 5 об’єднаної звітності у відповідному кварталі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»