• Посилання скопійовано

Графік роботи для продавців 2/2

На підприємстві працюють продавці згідно з графіком по 12 годин. Прийнято рішення застосовувати підсумований облік робочого часу. Понаднормовані години оплачуємо в подвійному розмірі. Чи можемо в графіку ставити поспіль два дні по 12 годин, а потім 2 дні відпочинку?

Дійсно, прийняте роботодавцем рішення щодо запровадження підсумованого обліку робочого часу для продавців за вказаним графіком є правильним.

Підсумований облік робочого часу встановлюється на безперервно діючих підприємствах, коли не може бути додержано встановленої для такої категорії працівників щоденної чи щотижневої тривалості робочого часу. Це потрібно для того, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормальної кількості робочих годин (ст. 61 КЗпП).

Робота за підсумованим обліком регулюється графіками роботи (змінності), які розробляються роботодавцем і погоджуються з виборним органом первинної профспілкової організації, а в разі його відсутності можуть бути передбачені в колективному договорі (Методрекомендації №138).

Графіки роботи (змінності) розробляються таким чином, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин, передбаченого ст. 50 КЗпП, щоб тривалість перерви в роботі між змінами була не меншою від подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (включаючи перерву на обід) (ч. 1 ст. 59 КЗпП), щоб тривалість щотижневого безперервного відпочинку була не меншою ніж сорок дві години (ст. 70 КЗпП). Призначення працівника на роботу протягом двох змін підряд забороняється (ч. 2 ст. 59 КЗпП) (п. 3 та п. 7 Методрекомендацій №138).

Норму тривалості робочого часу в годинах за робочий тиждень для кожного року рекомендує Мінсоцполітики у відповідних листах.

Обліковим періодом при підсумованому обліку робочого часу, як правило, є місяць. В окремих випадках застосовуються інші облікові періоди - декада (10 календарних днів місяця),  квартал, півріччя, рік  тощо (п. 6 Методрекомендацій №138).

Обліковий період встановлюється в колективному договорі підприємства, який охоплює робочий час і години роботи у вихідні і святкові дні, години відпочинку. Щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, встановлена графіком, може коливатися протягом облікового періоду, але загальна сума годин роботи за обліковий період має дорівнювати нормі робочого часу в обліковому періоді.

Чим триваліший такий період, тим легше компенсувати недопрацьовані в одному місяці години переробітком в іншому місяці. 

Час, відпрацьований понад нормальну тривалість робочого часу, визначається як різниця між фактично відпрацьованим часом роботи згідно з табелем обліку робочого часу та нормою тривалості робочого часу за обліковий період.

У кінці облікового періоду працівникові проводять оплату надурочних годин у подвійному розмірі понад розмір мінімальної заробітної плати.

В зазначеній ситуації, в магазині працюють продавці по 12 год., яким роботодавець встановив підсумованим облік та планує встановити графік два дні через два, але можна також і тиждень через тиждень чи три дні через три дні – все залежить від домовленості між сторонами. І при такому графіку не буде порушено вищезазначених норм законодавства. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    Сьогодні 08:5049
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025116
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202548
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025105
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202539