• Посилання скопійовано

Два заступника директора та повідомлення в РТЦК

У штатному розписі торгівельної фірми дві однакові посади «заступник директора», але різні функції та оклади. Як провести зміни у назвах посад, щоб один з заступників був «Заступник директора з фінансових питань», а другий - «Заступник директора по виробничим питанням»? Про зміни посад потрібно повідомляти РТЦК?

Діючий Національний класифікатор професій передбачає однакові коди для посад керівника і його заступників. Отже, код Класифікатора професій не змінюватиметься, а ось назви однакових посад заступників, оскільки вони виконують різні трудові функції, дійсно, слід уточнити. 

Зауважимо, що ці різні трудові функції мали бути зазначені у посадових інструкціях таких заступників. І, звісно ж, якщо на підприємстві діє «вилка» за такою посадою, а в штатному розписі за цією посадою вказано дві штатні одиниці, то і посадові інструкції на одну посаду «Заступника директора» могла бути затверджена. Тож, питання уточнення назв посад мало постати раніше, тоді, коли фактично відбувся поділ трудових обов’язків між посадами. 

«Заступник» це вже одне з похідних слів (їх приклади наведено в Класифікаторі), які можна застосувати для зміни назви посади.  Але, у примітці 2 до додатка В Класифікатора значиться, що, крім похідних слів, запропонованим самим Класифікатором, назви професій можуть бути розширені за потребою користувача термінами та словами, які уточнюють місце роботи, виконувані роботи, сферу діяльності, - за умови дотримання лаконічності викладення, якщо інше не передбачено в коді професії або відповідних законодавчо-правових актах. 

Тож, якщо ж різні посадові інструкції з однаковою назвою посади були, потрібно внести зміни не лише до штатного розпису, а й до посадових інструкцій. Втім, в даній ситуації, буде уточнення назви посади заступника директора за сферою діяльності, і це не буде зміною істотних умов праці, якщо у працівника не змінюються його посадові (службові) обов’язки.

Оформити таке уточнення слід наказом про внесення змін до штатного розпису, де зазначити, що посаду «Заступник директора» перейменовано на «Заступник директора з фінансових питань» та «Заступник директора з виробничих питань», а також вказівку для працівника відділу кадрів про внесення змін до іншої кадрової документації. З ознайомленням працівників (фігурантів у наказі) під підпис. І звісно викласти штатний розпис у новій редакції.

Запис до трудової книжки про таке уточнення вноситься за бажанням працівника. 

Зазначимо, що інформація про уточнення назви посади не відображається у Додатку 5 єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ.

Щодо необхідності повідомляти РТЦК про зміни посад, то згідно з пп. 10 п. 24 Порядку №1487 підприємства повинні щомісяця до 5 числа надсилати інформацію, зокрема до РТЦК про зміну облікових даних військовозобов’язаного працівника, а саме про  зміни щодо їх сімейного стану, місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади, а також інформації про прийняття та звільнення з роботи.

Оскільки, в дані ситуації посада працівників не змінюється, а лише уточняється за сферою діяльності, повідомляти РТЦК, на нашу думку, про це не потрібно. Втім, радимо зв’язатися із фахівцями РТЦК і проконсультуватися з цього питання із ними. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202535
  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202576
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.20252081
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025658
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202585