• Посилання скопійовано

Працівник помер за кордоном: як оформити?

Працівник працював дистанційно за кордоном і помер. Родичі вирішили поховати його там. Для виплати остаточного розрахунку прислали фото заяви дружини на отримання грошей, номер платіжної картки і Виписку з реєстру про смерть Республіки Словенії. Чи має право підприємство розрахувати працівника за вказаними документами?

Згідно з ст. 4 Закону №2398, державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України.

Відповідно до пп. 3 Інструкції №90/5/191, реєстрація смерті громадян України, померлих за кордоном, провадиться консулом за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті, виявлення тіла померлого або за місцем поховання.

Реєстрація смерті провадиться за письмовою заявою родичів померлого, компетентних органів країни перебування, адміністрації медичного закладу, у якому настала смерть, та інших осіб на підставі:

  • медичного документа про смерть, виданого медичним закладом;
  • довідки про смерть, виданої компетентними органами держави перебування.

Ці документи додаються до актового запису про смерть. Свідоцтво про смерть видається близьким родичам померлого, або надсилається разом з паспортним документом померлого до Міністерства закордонних справ України для передачі зазначеним вище особам.

На підставі актового запису про смерть консул видає довідку про смерть до органів соціального захисту населення для одержання допомоги на поховання, про що робиться відмітка в графі «Для відміток» актового запису про смерть та проставляється підпис заявника.

Крім того, інформація про померлих громадян подається консульською установою і державним податковим інспекціям у визначеному законодавством порядку.

Відомості, зазначені в актових записах про народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть, складених дипломатичними представництвами і консульськими установами України на паперових носіях та в електронному вигляді,

вносяться до Державного реєстру актів цивільного стану громадян відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції в м. Києві протягом семи робочих днів з дня надходження першого примірника актового запису (ч. 3 ст. 12 Закону №2398).

З вищезазначено стає зрозуміло, що факт смерті працівника, який працював дистанційно перебуваючи за кордоном, має бути зафіксовано консульською установою України про що буде внесено відомості до Державного реєстру актів цивільного стану і тоді буде українське свідоцтво про смерть.

Проте, скоріш за все, родичі цього не знали, тож підприємству було надано Виписку з реєстру про смерть Республіки Словенії. А зважаючи на те, що вони в Україну не повертаються, то й забрати українське свідоцтво, щоб надати його копію на підприємство, немає кому.

В будь-якому випадку, рекомендуємо подати заяву в консульство тієї країни, де помер працівник для реєстрації факту смерті. Це дозволить в майбутньому отримати свідоцтво про смерть в країні постійного проживання померлого.

Свого часу, була укладена Конвенція, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, підписана 05.10.1961 року в м. Гаага. Відповідно до Закону "Про приєднання України до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів"№2933-ІІІ наша держава приєдналася до Конвенції, що набула чинності з 22.12.2003 р. Серед договірних держав є і Республіка Словенії.

Відповідно до статті 1 Конвенції відміна вимоги легалізації іноземних документів поширюється на офіційні документи, які були складені на території однієї з Договірних держав і мають бути представлені на території іншої Договірної держави.

Тож, Виписка з реєстру про смерть працівника Республіки Словенії, якщо вона має печатку та підпис уповноваженої особи, має однакову юридичну силу для обох договірних сторін без потреби додаткової легалізації.

Отже, робимо висновок: якщо копія виписки з реєстру відповідним чином оформлена, можна здійснити її звичайний переклад на українську мову і це буде законною підставою для звільнення працівника на підставі п. 8-2 ч. 1 ст. 36 КЗпП та проведення остаточного розрахунку. Щодо перерахування коштів дружині за фото-заявою, вважаємо, що можна (її потрібно роздрукувати і підкласти до пакету документів) але в подальшому краще замінити оригіналом, який можна надіслати поштою на адресу підприємства з будь-якої країни.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024105
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202452
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024427
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427