• Посилання скопійовано

Відокремлений підрозділ іноземної ГО: оформлення працівників та звіти

Німецька ГО зареєструвала в Україні відокремлений підрозділ, який отримуватиме фінансування від МЗС Німеччини для підтримки українського населення. Це фінансування обмежене в часі. Для роботи хотіли б найняти людей з України (можливо, іноземний персонал) для багатьох сфер: фінанси, безпека, людські ресурси, менеджмент, логістика тощо. Які необхідно платити податки та подавати звіти?

Оформлення працівників

Якщо відокремлений підрозділ іноземної ГО планує наймати працівників з України, то й робити це потрібно за законодавством України. Для цього потрібно керуватися ст. 24 КЗпП. При укладенні трудового договору кандидат на роботу має подати: паспорт  або інший документ, що посвідчує особу:

  • пластикова ID-картка з безконтактним електронним носієм;
  • е-паспорт у мобільному застосунку Дія (Законом №1368 з 23 серпня 2021 року е-паспорт має таку саму юридичну силу, як пластикова ID-картка чи паперовий паспорт);
  • трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування якщо є, або відомості про трудову діяльність із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (пп. 70.12.1 ПКУ):

  • у паперовій довідці;
  • паперовому паспорті зі штампом ДПІ;
  • мобільному застосунку Дія;
  • ID-паспорті.

У випадках, передбачених законодавством, кандидат додатково подає наступні документи:

  • освіту (спеціальність, кваліфікацію);
  • про стан здоров'я;

- відповідний військово-обліковий документ (ці документи передбачені п. 20 Порядку №1478):

  • для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;
  • для військовозобов’язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного;
  • для резервістів - військовий квиток.

- інші документи.

При цьому, не забуваємо, на всіх прийнятих на роботу працівників завчасно подати до податкової повідомлення про прийняття на роботу, окрім як на керівника, тому що з 5 березня 2020 року повідомлення на керівника не подається.

Щодо іноземного персоналу: для працівників – нерезидентів ГО достатньо отримати багаторазову візу. Якщо на посаду керівника обирають нерезидента, то йому не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування в Україні – для цього законодавством передбачена службова картка працівника представництва іноземної компанії.

 

Звіти та податки

Якщо у відокремленого підрозділу іноземної ГО будуть наймані працівники, то їм потрібно буде нараховувати та виплачувати зарплату, сплачувати податки та, звісно ж потрібно буде заповнювати і подавати щокварталу об’єднану звітність.

Згідно з абз. 6 ст. 4 Закону про ЄСВ платниками єдиного внеску з числа роботодавців є, зокрема, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України. Тому вони відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 6  Закону про ЄСВ зобов’язані стати на облік у територіальному органі Пенсійного фонду як платники ЄСВ.

Узяття на облік роботодавців здійснюється Пенсійним фондом шляхом унесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників. При цьому в ч. 1 ст. 5 Закону про ЄСВ уточнюється, що взяття на облік представництв та інших відокремлених підрозділів іноземних підприємств, на які не поширюється дія Закону про держреєстрацію, здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви. Фома заяви наведена в додатку 4 Порядку №21-6. Обов’язки платників єдиного внеску в них виникають з початку здійснення відповідної діяльності.

Отже, заява подається іноземним відокремленим підрозділом в 10-денний термін із дня початку провадження відповідної діяльності або укладення трудового договору з найманим працівником разом з копіями документів, передбачених п. 4.3 Порядку №21-6.

У зв’язку з тим, що працівникам нараховуватиметься зарплата, потрібно буде нараховувати/сплачувати ЄСВ та утримувати /сплачувати ПДФО та ВЗ у встановлені законодавством строки, а саме:

  • ЄСВ - в день отримання авансу або зарплати. Якщо вона не виплачена, то внесок сплачується не пізніше 20 числа наступного місяця (абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ);
  • ПДФО - сплачується до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом (пп. 168.1.2 ПКУ). Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси ПДФО сплачується протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (пп.168.1.4 ПКУ). Якщо дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику ПДФО, то ПДФО, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду тобто протягом 30 кaлендарних днів після закінчення місяця, в якому нарахований дохід (пп. 168.1.5 ПКУ);
  • ВЗ - сплачують у ті ж самі строки, що і ПДФО.

Сама ж об'єднана звітність подається протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Переогляд інвалідності (ЕКОПФО) у 2025 році: відповіді на питання
    Працівник має інвалідність, встановлену з 10.10.2024 по 10.10.2026 рр. Чи потрібно йому проходити переогляд (ЕКОПФО) до 01.07.2025 року? Чи стосується вимога повторного проходження ЕКОПФО осіб з довічною інвалідністю?
    10.07.2025133
  • Стипендії за рахунок підприємства: що з оподаткуванням?
    Підприємство виплачує стипендію своїм працівникам, які навчаються у ВУЗі. Між підприємством, навчальним закладом і студентом підписаний тристоронній договір пожертви. Сума пожертви (стипендії) становить 5250,00 грн кожен місяць. Неоподатковувана сума 4250,00 грн врахувується тільки один раз за навчальний рік чи застосовується кожного місяця до стипендії?
    10.07.202519
  • Утримання аліментів з допомоги при виході на пенсію
    Працівник звільняється за власним бажанням з виходом на пенсію. Йому нараховано одноразову грошову допомогу при виході на пенсію. Чи потрібно утримувати з даної виплати аліменти на утримання дитини? Чи можна вважати цю виплату як вихідну допомогу при звільненні?
    10.07.202525
  • Доплата за ведення військового обліку при врегулюванні посадовою інструкцією
    Чи потрібно доплачувати Інспектору з кадрів за ведення військового обліку, в інструкції прописані її обовязки, щодо ведення військового обліку?
    10.07.2025703
  • Простій 2/3 годинної тарифної ставки
    На підприємстві оголошено простій не з вини працівника на 19 днів з 12.05.2025 по 30.05.2025 р. (згідно з наказом). Оплату простою здійснювати за календарні дні чи робочі, що припадають на цей період?
    09.07.202538