• Посилання скопійовано

Відокремлений підрозділ іноземної ГО: оформлення працівників та звіти

Німецька ГО зареєструвала в Україні відокремлений підрозділ, який отримуватиме фінансування від МЗС Німеччини для підтримки українського населення. Це фінансування обмежене в часі. Для роботи хотіли б найняти людей з України (можливо, іноземний персонал) для багатьох сфер: фінанси, безпека, людські ресурси, менеджмент, логістика тощо. Які необхідно платити податки та подавати звіти?

Оформлення працівників

Якщо відокремлений підрозділ іноземної ГО планує наймати працівників з України, то й робити це потрібно за законодавством України. Для цього потрібно керуватися ст. 24 КЗпП. При укладенні трудового договору кандидат на роботу має подати: паспорт  або інший документ, що посвідчує особу:

  • пластикова ID-картка з безконтактним електронним носієм;
  • е-паспорт у мобільному застосунку Дія (Законом №1368 з 23 серпня 2021 року е-паспорт має таку саму юридичну силу, як пластикова ID-картка чи паперовий паспорт);
  • трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування якщо є, або відомості про трудову діяльність із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (пп. 70.12.1 ПКУ):

  • у паперовій довідці;
  • паперовому паспорті зі штампом ДПІ;
  • мобільному застосунку Дія;
  • ID-паспорті.

У випадках, передбачених законодавством, кандидат додатково подає наступні документи:

  • освіту (спеціальність, кваліфікацію);
  • про стан здоров'я;

- відповідний військово-обліковий документ (ці документи передбачені п. 20 Порядку №1478):

  • для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;
  • для військовозобов’язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного;
  • для резервістів - військовий квиток.

- інші документи.

При цьому, не забуваємо, на всіх прийнятих на роботу працівників завчасно подати до податкової повідомлення про прийняття на роботу, окрім як на керівника, тому що з 5 березня 2020 року повідомлення на керівника не подається.

Щодо іноземного персоналу: для працівників – нерезидентів ГО достатньо отримати багаторазову візу. Якщо на посаду керівника обирають нерезидента, то йому не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування в Україні – для цього законодавством передбачена службова картка працівника представництва іноземної компанії.

 

Звіти та податки

Якщо у відокремленого підрозділу іноземної ГО будуть наймані працівники, то їм потрібно буде нараховувати та виплачувати зарплату, сплачувати податки та, звісно ж потрібно буде заповнювати і подавати щокварталу об’єднану звітність.

Згідно з абз. 6 ст. 4 Закону про ЄСВ платниками єдиного внеску з числа роботодавців є, зокрема, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України. Тому вони відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 6  Закону про ЄСВ зобов’язані стати на облік у територіальному органі Пенсійного фонду як платники ЄСВ.

Узяття на облік роботодавців здійснюється Пенсійним фондом шляхом унесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників. При цьому в ч. 1 ст. 5 Закону про ЄСВ уточнюється, що взяття на облік представництв та інших відокремлених підрозділів іноземних підприємств, на які не поширюється дія Закону про держреєстрацію, здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від них відповідної заяви. Фома заяви наведена в додатку 4 Порядку №21-6. Обов’язки платників єдиного внеску в них виникають з початку здійснення відповідної діяльності.

Отже, заява подається іноземним відокремленим підрозділом в 10-денний термін із дня початку провадження відповідної діяльності або укладення трудового договору з найманим працівником разом з копіями документів, передбачених п. 4.3 Порядку № 21-6.

У зв’язку з тим, що працівникам нараховуватиметься зарплата, потрібно буде нараховувати/сплачувати ЄСВ та утримувати /сплачувати ПДФО та ВЗ у встановлені законодавством строки, а саме:

  • ЄСВ - в день отримання авансу або зарплати. Якщо вона не виплачена, то внесок сплачується не пізніше 20 числа наступного місяця (абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ);
  • ПДФО - сплачується до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом (пп. 168.1.2 ПКУ). Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси ПДФО сплачується протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (пп.168.1.4 ПКУ). Якщо дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику ПДФО, то ПДФО, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду тобто протягом 30 кaлендарних днів після закінчення місяця, в якому нарахований дохід (пп. 168.1.5 ПКУ);
  • ВЗ - сплачують у ті ж самі строки, що і ПДФО.

Сама ж об'єднана звітність подається протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»