• Посилання скопійовано

Резерв відпусток в іноземному представництві

Постійне іноземне представництво, платник податку на прибуток, подає фінзвітність малого підприємства, а не мікропідприємства, бо є іноземним представництвом, хоча за всіма критеріями підпадає під визначення мікропідприємства і не формує резерв відпусток. Чи обов'язково потрібно створювати резерв відпусток?

Про обов’язковість створення забезпечення (резерву) згадується у двох П(С)БО:

  • пп. 13 П(С)БО 11 «Зобов’язання» (тут зазначається саме імперативна норма, забезпечення створюють (для відшкодування подальших (майбутніх) операційних витрат на виплату відпусток працівникам);
  • пп. 7 П(С)БО 26 «Виплати працівникам» виплати за невідпрацьований час, які підлягають накопиченню, визнають зобов’язанням через створення забезпечення у звітному періоді. 

Тож, резерв – це сума накопичених витрат на оплату відпускних працівникам в майбутньому разом з нарахованим ЄСВ на суму відпускних.

Відповідно до п. 7 розділу І НП(С)БО 25 підприємства, зазначені у пп. 2 п. 2 розділу І НП(С)БО 25, можуть, зокрема, не створювати забезпечення наступних витрат і платежів (на виплату наступних відпусток працівникам, виконання гарантійних зобов'язань тощо), а визнають відповідні витрати у періоді їх фактичного понесення.

Тобто, у пп. 2 п. 2 розділу І НП(С)БО 25 зазначені тільки ті підприємства, які подають спрощену фінансову звітність:

  • мікропідприємства - юридичні особи, які визнані такими відповідно до Закону про бухоблік;
  • підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства;
  • непідприємницькі товариства.

Тож, п. 7 розділу І НП(С)БО 25, який звільняє від створення резервів, в першу чергу наголошує на поданні спрощеної форми фінзвітності, визначеної у пп. 2 п. 2 розділу І НП(С)БО 25,  який в свою чергу деталізує, які саме суб’єкти подають спрощену форму фінзвітності.

Отже, якщо іноземне представництво подає фінзвітність малого підприємства, на нього не поширюється звільнення п. 7 розділу І НП(С)БО 25 від створення резервів, незважаючи на відповідність критеріям мікропідприємства, визначених ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0346
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202448
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202433
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024360
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426