• Посилання скопійовано

Прийняття на роботу за договором ЦПХ

Підприємство приймає працівників на роботу за договором ЦПХ на квартал, звільняє і знову приймає в наступному кварталі. Чи правильно вчиняє підприємство і чи не зацікавиться податкова такими діями?

Зазначимо, що роботодавець за договором ЦПХ платить винагороду за результат, а не за процес праці, без прив'язки до дат та часу. Тобто працівник за договором ЦПХ працює в зручний для нього час, самостійно організовує процес роботи, сам виконує її та відповідає за неї. Результат визначається після закінчення роботи, з обов'язковим оформленням актів виконаних робіт/наданих послуг. 

Нещодавно Держпраці у своєму роз’ясненні надала таблицю, в якій зазначила відмінності трудового договору від договору ПЦХ, їх можна переглянути тут.

Зазначимо, що не можна укладати договір ЦПХ на ті ж види робот/послуг, які виконують наймані працівники підприємства. 

Тобто, якщо робота або надання послуги, яку виконує інша сторона договору, тобто, працівник,  має системний характер (робота виконується постійно, працівник постійно перебуває на своєму робочому місці, повний робочий день, отримує відповідну оплату  праці), то роботодавець у цьому випадку порушує чинне законодавство про працю, зокрема, та ст. 24 КЗпП.

А саме: роботодавець здійснює фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту). При перевірці такий договір визнають трудовим та на роботодавця накладуть штраф за абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП як за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору  - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.

При повторному порушенні протягом двох років з дня виявлення порушення - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.

Крім того, може бути застосований адміністративний штрафу за ч. 3 ст. 41 КпАП до посадових осіб підприємства у розмірі від 500 до 1000 НМДГ (8500 грн - 17000 грн). При повторному порушенні протягом року - від 1000 - 2000 НМДГ (17000 грн - 34000). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0312
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202444
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202427
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024348
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426