• Посилання скопійовано

Коли починати платити зарплату новопризначеному директору підприємства?

При реєстрації підприємства зареєстровано протокол установчих зборів засновників, у якому зазначено про призначення директора з 02.04.2021 р. (він також є засновником (20%)). Підприємство запрацювало в травні. Складено наказ, у якому зафіксовано, що директор приступає до виконання обов’ язків з 05.05.2021р. Чи потрібно було нараховувати зарплату директору за квітень 2021 р.?

На практиці, коли бажають створити, наприклад, ТОВ, то вже за сформованим типовим алгоритмом у статуті й у протоколі загальних зборів  прописують відповідні положення про виконавчий орган такого підприємства та відображають інформацію про обрання посадової особи, яка керуватиме підприємством. За замовчуванням нею і є директор/керівник.

Після подання  документів до держреєстратора та після того, як він унесе запис про реєстрацію підприємства до Єдиного держреєстру, директора необхідно  правильно призначити на посаду, тобто працевлаштувати. 

Заяву про прийняття на роботу директору писати не потрібно, оскільки його вже обрали на посаду протоколом загальних зборів засновників. Та й у Єдиному держреєстрі вже відображена інформація про те, що саме ця особа і є директором/керівником.

Однак, оскільки директор є найманим працівником підприємства, то з ним, на вимогу ст. 21, 24 КЗпП, потрібно укласти трудовий договір або контракт (ч. 4 ст. 65 ГКУ).

Слід також зауважити, що до цього моменту (укладення трудового контракту або договору) мають місце виключно цивільні (їх також можна назвати корпоративні), а не трудові відносини.

Головне, на що ще слід звернути увагу: наказ або розпорядження про прийняття на роботу працівника треба видавати в обов’язковому порядку. Зокрема, й під час укладання з директором трудового договору у вигляді окремого документа. Якщо раніше, до 1 січня 2015 року, у ст. 24 КЗпП йшлося про те, що трудовий договір вважається укладеним і в тому випадку, коли наказ або розпорядження не були видані, але працівник був фактично допущений до роботи, то сьогодні у цій статті КЗпП згадано, що однією з обов’язкових умов допуску працівника до роботи є наявність укладеного трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника чи вповноваженого ним органу.

Наказ про прийняття на роботу складають самостійно чи використовують типову форму №П-1, затверджену наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. №489.

Звісно такий наказ складається одноосібно, наприклад: «Я, Сидоренко Олег Петрович, у зв’язку з обранням директором, розпочинаю роботу на умовах контракту з 5 травня 2021р.

Підстави: Протокол загальних зборів учасників ТОВ «Ореол» від 02.04.2021р.  №2.

                 Трудовий контракт від 05.05.2021р. №3».

Підписує зазначений наказ також сам новоприйнятий директор.

І тільки після оформлення наказу директор стає повноцінним найманим працівником. Тому нараховувати йому зарплату потрібно з моменту початку трудових відносин — фактичної дати виходу його на роботу, зазначеної в наказі про прийняття на роботу. За період з моменту прийняття рішення учасників про його призначення до того моменту, коли він став до виконання обов’язків, зарплату директору платити не потрібно.

Нагадаємо, що з 05.03.2020 р. не потрібно повідомляти ДПС про те, що прийняли на роботу керівника підприємства, установи, організації або члена виконавчого органу господарського товариства. Підстава — зміни, внесені постановою КМУ від 12.02.2020 р. №188 до Порядку повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу, затвердженого постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413, згідно з якими повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Додатково читайте тут, туттут та тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024123
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024461
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427