• Посилання скопійовано

Допомога по частковому безробіттю ФОПу за себе, який є одночасно найманим працівником

ФОП на ЄП на сьогодні ще не розпочав діяльність. В червні, липні та серпні отримав допомогу по безробіттю. Чи має право подати знов відомість на отримання допомоги за вересень, в які строки? І чи правомірно отримати таку допомогу, якщо ФОП не відновив діяльність, а як фізична особа влаштований на роботі і отримує заробітну плату?

Відповідно до п. 3 Порядку №306, допомога по частковому безробіттю на період карантину — кошти, передбачені в бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, що надаються міськими, районними і міськрайонними центрами зайнятості та філіями регіональних центрів зайнятості  роботодавцям із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва, в тому числі фізичним особам — підприємцям, для виплати допомоги працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати, а також фізичним особам — підприємцям, які є застрахованими особами, — у разі втрати ними частини доходу внаслідок вимушеного скорочення  передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності внаслідок карантину. 

Постановою №600 Уряд вніс зміни до Постанови №306, яка почала діяти з 16 липня. Цією Постановою передбачено нові категорії осіб, які мають право на отримання допомоги, зокрема, ФОП, який є застрахованою особою (крім осіб, які отримують пенсію) та не отримує допомогу по частковому безробіттю на період карантину як працівник.

З дня набрання чинності Постанови №600 допомога по частковому безробіттю на період карантину надається центром зайнятості в період карантину, а також протягом 30 календарних днів після завершення карантину.

Таким чином, вважаємо, що ФОП, який є одночасно найманим працівником, може отримати допомогу по частковому безробіттю на себе як ФОП лише у разі своєчасної сплати ЄСВ за час ведення діяльності до початку карантину, який призвів до зупинення/скорочення такої діяльності, а також за умови, що він не отримує таку допомогу як найманий працівник. А про те, що ФОП, який є одночасно працівником не повинен в цей час отримувати заробітну плату, нічого не сказано. Тому, за детальною інформацією радимо звернутися до центру зайнятості за місцем своєї реєстрації, куди маєте намір надати пакет документів для отримання допомоги по частковому безробіттю.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Чи може підприємство бути без бухгалтера та кого і як слід повідомляти про зміну бухгалтера?
    Чи може ТОВ працювати без бухгалтера взагалі, якщо директор може сам здавати звіти? Які документи потрібно подати у державні органи при звільненні головного бухгалтера?
    Сьогодні 08:0656
  • Чи можна надіслати до ТЦК поштою Додаток 1 за Порядком №1487?
    На ТОВ є один військовозобов'язаний директор. Видається наказ про призначення відповідального за військовий облік директора. Чи можна Додаток 1 надіслати поштою? ТЦК за місцезнаходженням підприємства стверджує, що слід явитися до них особисто. Чи можна звернутися в обласний ТЦК, а не районний?
    01.04.2025342
  • Щорічний медогляд неповнолітніх працівників
    На підприємстві працює співробітник, якому ще немає 21 року. Під час прийняття на роботу він пройшов медкомісію. Перший медогляд завершився в лютому і поки ще не провели нового медогляду, позаяк підприємство лише зараз проводить атестацію робочих місць. Чи це допустимо?
    31.03.2025281
  • Оплата профкомом медичної допомоги працівникам та їх сім'ям
    Профком планує укласти договір про надання медичної допомоги строком на один рік для працівників підприємства відповідно до умов колективного договору. Договір містить додаток із зазначенням ПІБ працівників компанії та членів їхніх сімей та суми. Чи повинна профспілка сплачувати податки при перерахуванні такої суми? Чи можна скористатися пп. 165.1.19 ПКУ? Яка ознака доходу в додатку 4ДФ?
    28.03.202527
  • Як підприємству реагувати на лист від ТЦК з вимогою до працівника пройти ВЛК?
    Проходили звіряння з ТЦК та СП, отримали лист про недолік, а саме про необхідність пройти ВЛК співробітнику. Як реагувати на це? Чи є у підприємства обов'язок відповідати ТЦК за цим листом? Чи є обов'язком наказом чи іншим документом повідомляти працівника, згідно з яким виявлено недолік? Якщо так, які строки і штрафи?
    21.03.20251 5962