• Посилання скопійовано

Трудова книжка невстановленого зразка

При прийомі на роботу працівник надав трудову книжку без серії та номеру, в тудовій книжці є записи з попередніх місць роботи. Чи можна приймати працівника з такою трудовою? Які наслідки, якщо прийняли працівника з такаю трудовою книжкою?

Із 15.01.1939 р. уведенно в обіг трудові книжки без серії та номера Раднарком СРСР постановою «Про запровадження трудових книжок». Такий зразок трудової книжки використовували в СРСР. Тож літні працівники можуть мати трудові книжки без серії та номера.

Трудові книжки починаючи зі зразка, затвердженого постановою Ради Міністрів СРСР «Про трудові книжки робітників та службовців» №656 мали серію та номер. Постанова №656 набула чинності 01.01.1975 р. Тож працівники, які розпочали трудову діяльність із 1975 року, повинні мати трудові книжки з серією та номером.

Під час укладання трудового договору працівники зобов’язані надати до відділу кадрів трудову книжку, оформлену в установленому порядку (п. 1.3 Інструкції №58; п. 2 постанови КМУ №301).

Роботодавець має перевірити, чи правильно оформлено трудову книжку. Трудова книжка, оформлена після 1975 року на бланку без серії та номера, вважається трудовою книжкою невстановленого зразка. Це означає, що роботодавець, який виписав трудову книжку, порушив порядок обліку та виписування трудових книжок, але не означає, що трудова книжка недійсна і потрібно оформити дублікат.

Також автор запитання отримала відповідь від Мінекономіки у листі  №3512-06/61946-09 від 12.10.2020 р. (лист за посиланням).

Постановою №301 затверджено зразки бланків трудової книжки і вкладиша до неї. Серія та номер є реквізитом, який присутній в затвердженому Постановою №301 бланку трудової книжки. 

Відповідно до пункту 6 Постанови №301 виготовлення за єдиним зразком бланків трудової книжки і вкладиша до неї забезпечується Міністерством фінансів України за замовленням Державної акціонерної компанії „Укрресурси”, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями. Зазначений зразок бланку трудової книжки затверджено Постановою №301. 

Інструкцією №58 визначено порядок ведення, зберігання і видачі трудових книжок. 

Відповідно до пп. 6.1. Інструкції №58 при виписуванні трудової книжки, або вкладиша до неї, або дубліката трудової книжки власник або уповноважений ним орган стягує з працівника суму її вартості. 

Пунктом 6.3. Інструкції №58 передбачено, що власник або уповноважений ним орган зобов’язаний постійно мати в наявності необхідну кількість бланків трудових книжок і вкладишів до них. 

Отже, бланки трудових книжок і вкладиші до них виготовляються за єдиним зразком і отримуються підприємством, а не надаються працівником, який вперше влаштовується на роботу. Прийняття кадровою службою такого бланка від працівника неприпустимо і може бути кваліфіковано, як порушення законодавства про працю. 

Таким чином, на думку фахівців Мінекономіки, в ситуації описаній у вашому зверненні, вбачається використання підробленого бланку трудової книжки при заповненні трудової книжки вперше.

Отже, це не означає, що трудова книжка із записами недійсна і потрібно оформити дублікат. А наслідки ймовірно уже будуть у працівника, коли той оформлятиме пенсію. Для роботодавця, який приймає працівника на роботу, зараз така ситуація загроз не несе, принаймні так зазначають Мінекономіки. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Відшкодування витрат на проживання під час відрядження
    Як правильно оформити авансовий звіт та відшкодувати витрати на проживання двом працівникам, які проживали в одному двомісному номері, якщо для підтвердження витрат надано один рахунок на загальну суму (2600 грн) із зазначенням обох прізвищ, та один фіскальний чек на цю ж суму?
    17.09.202551
  • Працівник затримався у відрядженні на вихідні: компенсація зворотнього квитка
    Два працівники відряджені 18.09-19.09.2025 р. Білети туди та один білет назад (на 19.09) оплачені корпоративною карткою. Другий працівник залишається до 20.09.2025 р. (вихідний день) для власних потреб, білет назад придбаний ним за власні кошти. Як бути з добовими, розрахунком зарплати, компенсацією проїзду та підтверджуючими документами?
    16.09.2025206
  • Відкриття нового відрядження без звіту за попереднє
    Чи може підприємство направити працівника у наступне відрядження, якщо він ще не відзвітував за попереднє?
    16.09.202548
  • Максимальний період та підстави для відпустки без збереження зарплати
    Який максимальний період для відпустки без збереження зарплати? Які підстави та посилання на законодавство? Чи скасовані якісь норми на період воєнного стану?
    16.09.2025107
  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202539