Головна Усі консультації Праця та соціальний захист Трудові відносини

Зміна касира на час відпустки: хто підписує акт інвентаризації?

Касир на підприємстві йде у відпустку. Складено наказ директора, за яким обов’язки касира покладено на заступника головного бухгалтера. Коли складається акт інвентаризації каси? Хто підписується у п. 2 та 9 Акту інвентаризації? Чи потрібно складати акт приймання передачі матеріальних цінностей?

Згідно з п. 46 Положення №148, підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію каси. Зокрема, п. 7 Розділу І Положення №879, передбачено обов’язкове проведення інвентаризації у разі зміни матеріально відповідальних осіб, в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні.

При цьому матеріально відповідальні особи до початку проведення інвентаризації дають розписку, форма якої визначена в додатку 7 Положення №148 (п. 2).

Комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всієї готівки, що є в касі, цінних паперів, чекових книжок. Акт підписується членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальною особою.

Акт складається в трьох примірниках (для матеріально відповідальної особи, яка здала цінності, матеріально відповідальної особи, яка прийняла цінності, а також бухгалтерії) у разі зміни матеріально відповідальних осіб.

Інвентаризація проводиться повним складом інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та у присутності матеріально відповідальної особи (п. 1 Розділу ІІ Положення №879).

Інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) підписуються всіма членами інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та матеріально відповідальними особами. При цьому матеріально відповідальні особи дають розписку, в якій підтверджується, що перевірка активів відбулася в їх присутності, у зв’язку з чим претензій до членів комісії вони не мають, та що вони приймають на відповідальне зберігання перелічені в описі активи. При проведенні інвентаризації у разі зміни матеріально відповідальної особи та особа, яка приймає активи, дає розписку про отримання активів, а та, яка передає, - про передачу активів.

Тобто метою інвентаризації в даному випадку є підтвердження наявності грошових коштів, що знаходяться у касі і за які відповідає матеріально відповідальна особа, яка йде у відпустку. Тому як у реквізиті 2, так і у реквізиті 9 Акту про результати інвентаризації наявних коштів, свій підпис ставить матеріально відповідальна особа, яка йде у відпустку - касир.

Безпосередньо формою, що наведено у Положенні №148, не передбачено конкретного реквізиту, в якому підписується особа, яка буде виконувати обов’язки касира, однак оскільки інвентаризацію доцільно проводити в її присутності, то її підпис також повинен бути зазначений в акті – для уникнення подальших претензій щодо проведеної інвентаризації коштів. Наприклад, її підпис може бути зазначено у реквізиті 7 після підписів членів інвентаризаційної комісії.

Після цього складається акт приймання матеріальних цінностей, в якому зазначається, що на підставі відповідного наказу керівника В. О. касира приймає на відповідальне зберігання грошові кошти, що містяться у касі підприємства та які було зазначено у акті інвентаризації. Тобто, складається не акт передачі коштів від касира до виконуючого обов’язки (оскільки фактичної передачі і не відбувається – кошти знаходяться у касі, а «новий касир» лише приймає їх на відповідальне зберігання), а безпосередньо виконуючим обов’язки касира здійснюється приймання таких матеріальних цінностей на відповідальне зберігання. Після повернення з відпустки касира знову ж таки здійснюється інвентаризація каси та приймання новим касиром грошових коштів, що знаходяться у касі.

Тому інвентаризація повинна бути проведена в останній день роботи касира, а приймання грошових коштів виконуючим обов’язки касира може бути здійснено і у перший його робочий день (але приймання може бути проведено і в останній день роботи касира безпосередньо після проведення інвентаризації, за умови, що на заступника бухгалтера вже покладено відповідні обов’язки).

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Відпустки , Інвентаризація , Каса , Трудові відносини , Первинні документи

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі