• Посилання скопійовано

Працівник відбуває у закордонне відрядження: які документи слід оформлювати?

Працівник підприємства планує виїхати у відрядження за кордон. Які документи при цьому треба оформити?

Направлення працівника у відрядження, в першу чергу, повинно бути оформлено наказом керівника. Окрім цього, наказ на відрядження виступає документом, за яким здійснюється нарахування добових.

Відповідно, у наказі зазначається:

  • ПІБ і посаду відрядженого працівника;
  • пункт призначення (місто, область);
  • мету відрядження;
  • назву підприємства, до якого відряджається працівник;
  • строк відрядження;
  • розмір добових;
  • інші умови відрядження залежно від конкретної ситуації.

Бюджетні підприємства в обов’язковому порядку складають кошторис витрат на відрядження (довідка-розрахунок). Госпрозрахункові підприємства такий документ можуть складати за власним бажанням.

Окрім цього, підприємство може складати й інші документи, однак їх складання не є обов’язковим, зокрема:

  • завдання на відрядження – може бути зазначено і в наказі про відрядження;
  • звіт про виконану роботу в відрядженні – внутрішній документ, у якому працівник зазначає про виконані у відрядження завдання;
  • посвідчення про відрядження – документ не обов’язковий, оскільки наказ яким було затверджено форму його складання втратив чинність;
  • журнал реєстрації відряджень.

Після відрядження працівник в обов’язковому порядку подає авансовий звіт. При закордонному відрядженні працівник також повинен надати копії закордонного паспорту з відміткою про перетин кордону.

Подорожній лист автомобіля також не є обов’язковим документом (про це ми писали тут - це актуально і для легкового авто). Однак, його наявність підтверджує госпстатус використання палива на заправку автомобіля. Відповідно, подорожній лист може бути важливим документом (але не обов’язковим) для цілей оподаткування ПДФО (про це тут) та ПДВ (дане питання ми розглядали тут). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202498
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024411
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427