• Посилання скопійовано

Працівник відбуває у закордонне відрядження: які документи слід оформлювати?

Працівник підприємства планує виїхати у відрядження за кордон. Які документи при цьому треба оформити?

Направлення працівника у відрядження, в першу чергу, повинно бути оформлено наказом керівника. Окрім цього, наказ на відрядження виступає документом, за яким здійснюється нарахування добових.

Відповідно, у наказі зазначається:

  • ПІБ і посаду відрядженого працівника;
  • пункт призначення (місто, область);
  • мету відрядження;
  • назву підприємства, до якого відряджається працівник;
  • строк відрядження;
  • розмір добових;
  • інші умови відрядження залежно від конкретної ситуації.

Бюджетні підприємства в обов’язковому порядку складають кошторис витрат на відрядження (довідка-розрахунок). Госпрозрахункові підприємства такий документ можуть складати за власним бажанням.

Окрім цього, підприємство може складати й інші документи, однак їх складання не є обов’язковим, зокрема:

  • завдання на відрядження – може бути зазначено і в наказі про відрядження;
  • звіт про виконану роботу в відрядженні – внутрішній документ, у якому працівник зазначає про виконані у відрядження завдання;
  • посвідчення про відрядження – документ не обов’язковий, оскільки наказ яким було затверджено форму його складання втратив чинність;
  • журнал реєстрації відряджень.

Після відрядження працівник в обов’язковому порядку подає авансовий звіт. При закордонному відрядженні працівник також повинен надати копії закордонного паспорту з відміткою про перетин кордону.

Подорожній лист автомобіля також не є обов’язковим документом (про це ми писали тут - це актуально і для легкового авто). Однак, його наявність підтверджує госпстатус використання палива на заправку автомобіля. Відповідно, подорожній лист може бути важливим документом (але не обов’язковим) для цілей оподаткування ПДФО (про це тут) та ПДВ (дане питання ми розглядали тут). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045