• Посилання скопійовано

Чи включається до штатної та середньооблікової кількості працівників мобілізований працівник?

На підприємстві є мобілізований працівник, який служить за контрактом.Чи враховувати такого працівника в таблиці 1, рядку 15 звіту з ЄСВ в показник штатної чисельності працівників? Чи враховувати мобілізованого працівника при розрахунку нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю?

Питання, які пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються Інструкцією №286, дія якої поширюється на усіх юросіб, їх філій, на представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізосіб – підприємців, які використовують найману працю.

Пунктом 2.1 Інструкції №286 визначено, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані  працівники,  які   уклали   письмово  трудовий  договір (контракт) та виконували постійну, тимчасову  або  сезонну  роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо  крім доходу вони отримували зарплату на цьому підприємстві. Облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.

В обліковій  кількості  штатних  працівників  за  кожний календарний  день  враховуються особи,  які фактично працювали,  а також відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які  перебувають  у  трудових  відносинах, незалежно від виду трудового договору.

Тобто до штатної кількості працівників включаються:

  • надомники;
  • працівники, які прийняті на роботу з випробувальним терміном;
  • працівники, як прийняті для заміщення працівників, які тимчасово відсутні (через хворобу, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею певного віку, встановленого чинним законодавством або колективним договором, та з інших причин);
  • працівники, які знаходяться у щорічних  відпустках, перебувають у відпустках по вагітності та пологах, а також для догляду за дитиною тощо.

 

Середньооблікова кількість штатних працівників

Середньооблікова  кількість   штатних   працівників розраховується на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників,  які  повинні уточнюватися  відповідно  до наказів про прийом, переведення  працівника  на  іншу  роботу та припинення трудового договору.     

Облікова кількість  штатних  працівників  за  кожен  день має відповідати даним табеля обліку  використання  робочого  часу працівників, на підставі якого визначається кількість працівників, які з'явилися або не з'явилися на роботу (п. 3.2. Інструкції №286).

Середньооблікова  кількість  штатних  працівників  за місяць  обчислюється  шляхом  підсумовування   кількості   штатних працівників  облікового складу за кожний календарний день звітного місяця,  тобто з 1 до 30 або 31 числа (для лютого - до 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

При цьому  при  обчисленні  середньооблікової  кількості  штатних працівників  облікового складу  враховуються   всі   категорії працівників облікового складу, тобто всі штатні працівники,  крім працівників,  які  перебувають  у  відпустках у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду  за  дитиною до досягнення  нею  віку, передбаченого  чинним  законодавством або колективним договором підприємства. 

На нашу думку, щодо мобілізованих працівників, то з такою категорією працівників ситуація аналогічна з жінками, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною. Також звертаємо увагу, що у листі Держстату від 04.07.2014 р. №09.3-6/145-14 зазначається: «У формі №1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці» працівники, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, відображаються лише у рядку 3070 «Облікова кількість штатних працівників на кінець звітного періоду». При цьому, вищезгадані працівники не включаються до середньооблікової кількості штатних працівників по аналогії з працівниками, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами та догляду за дитиною»

Крім цього, можна звернутися до ДФСУ або органів Пенсиійного фонду за індивідуальною консультацією щодо цього запитання.

Отже, такі працівники включаються до штатної кількості працівників, але не включаються до середньооблікової кількості працівників. 

Згідно з абз. 1 ст. 19 Закону №875 для роботодавців установлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працюють від 8 до 25 осіб, — у кількості одного робочого місця.

Роботодавці самостійно здійснюють розрахунок кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують їх праце-влаштування.

Порядок розрахунку середньооблікової чисельності працівників, необхідної для визначення кількості робочих місць для праце¬влаштування інвалідів відповідно до нормативу, визначено п. 2 Інструкції №286. Таким чином, не включаються до середньооблікової кількості працівників при обчисленні робочих місць для осіб з інвалідністю.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • З окладу за якою посадою проводиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника?
    На підприємстві є єдиний бухгалтер, який виконує функцію головного бухгалтера (так як він тривалий час не з'являється на роботу) з доплатою 50% окладу. Загальна зарплата за місяць становить 15500,00 (10000 - оклад бухгалтера+5500 - 50% окладу головного бухгалтера.) В квітні бухгалтер йде у відпустку і його обов'язки буде виконувати директор. З якого окладу робити 50% доплати директора за тимчасове виконання обов'язків бухгалтера: з окладу бухгалтера чи окладу бухгалтера +50% доплати за виконання обов'язків головного бухгалтера -15000,00?
    21.08.202525
  • Оформлення виходу працівниці - ФОПа на неповний робочий день без переривання відпустки для догляду за дитиною до трьох років
    Які документи потрібні для оформлення часткового виходу працівниці з відпустки по догляду за дитиною до трьох років у ФОП? Чи потрібно повідомляти соціальні служби? Як оформити роботу на 0,25 або 0,5 ставки та як сплачується ЄСВ у такому випадку?
    21.08.202524
  • Компенсація за соціальну відпустку на дітей при звільненні
    Працівниця, яка має двох дітей (6 і 9 років) та третю дитину з інвалідністю, звільняється 25.08.2025 р. З 19.04.2021 р. вона працювала, але більшість часу перебувала у відпустці для догляду за дитиною. Скільки днів невикористаної соціальної відпустки на дітей їй потрібно компенсувати при звільненні?
    21.08.202551
  • Декретні сумісниці при звільненні з основного місця роботи
    Працівниця за сумісництвом надала ЛН по вагітності та пологам. З основного місця роботи вона звільнилась рік тому, не повідомивши роботодавця, де працює за сумісництвом. Довідка про середню заробітну плату з основного місця роботи відсутня. Чи можливо в цьому випадку нарахування та виплата декретних? ЄСВ на зарплату працівниці нараховувалася і сплачувалася вчасно
    20.08.202532
  • Які наслідки звільнення без компенсації невикористаної відпустки?
    У заяві на звільнення працівник відмовляється від компенсації за невикористану відпустку. Чи правомірно її не нарахувувати? Якщо потрібно в будь-якому випадку нарахувати, які наслідки за невиплату компенсаціїї і перерахування податків?
    20.08.2025332