• Посилання скопійовано

Чи включається до штатної та середньооблікової кількості працівників мобілізований працівник?

На підприємстві є мобілізований працівник, який служить за контрактом.Чи враховувати такого працівника в таблиці 1, рядку 15 звіту з ЄСВ в показник штатної чисельності працівників? Чи враховувати мобілізованого працівника при розрахунку нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю?

Питання, які пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються Інструкцією №286, дія якої поширюється на усіх юросіб, їх філій, на представництва та інші відокремлені підрозділи, а також на фізосіб – підприємців, які використовують найману працю.

Пунктом 2.1 Інструкції №286 визначено, що в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані  працівники,  які   уклали   письмово  трудовий  договір (контракт) та виконували постійну, тимчасову  або  сезонну  роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо  крім доходу вони отримували зарплату на цьому підприємстві. Облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.

В обліковій  кількості  штатних  працівників  за  кожний календарний  день  враховуються особи,  які фактично працювали,  а також відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які  перебувають  у  трудових  відносинах, незалежно від виду трудового договору.

Тобто до штатної кількості працівників включаються:

  • надомники;
  • працівники, які прийняті на роботу з випробувальним терміном;
  • працівники, як прийняті для заміщення працівників, які тимчасово відсутні (через хворобу, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею певного віку, встановленого чинним законодавством або колективним договором, та з інших причин);
  • працівники, які знаходяться у щорічних  відпустках, перебувають у відпустках по вагітності та пологах, а також для догляду за дитиною тощо.

 

Середньооблікова кількість штатних працівників

Середньооблікова  кількість   штатних   працівників розраховується на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників,  які  повинні уточнюватися  відповідно  до наказів про прийом, переведення  працівника  на  іншу  роботу та припинення трудового договору.     

Облікова кількість  штатних  працівників  за  кожен  день має відповідати даним табеля обліку  використання  робочого  часу працівників, на підставі якого визначається кількість працівників, які з'явилися або не з'явилися на роботу (п. 3.2. Інструкції №286).

Середньооблікова  кількість  штатних  працівників  за місяць  обчислюється  шляхом  підсумовування   кількості   штатних працівників  облікового складу за кожний календарний день звітного місяця,  тобто з 1 до 30 або 31 числа (для лютого - до 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

При цьому  при  обчисленні  середньооблікової  кількості  штатних працівників  облікового складу  враховуються   всі   категорії працівників облікового складу, тобто всі штатні працівники,  крім працівників,  які  перебувають  у  відпустках у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду  за  дитиною до досягнення  нею  віку, передбаченого  чинним  законодавством або колективним договором підприємства. 

На нашу думку, щодо мобілізованих працівників, то з такою категорією працівників ситуація аналогічна з жінками, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною. Також звертаємо увагу, що у листі Держстату від 04.07.2014 р. №09.3-6/145-14 зазначається: «У формі №1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці» працівники, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, відображаються лише у рядку 3070 «Облікова кількість штатних працівників на кінець звітного періоду». При цьому, вищезгадані працівники не включаються до середньооблікової кількості штатних працівників по аналогії з працівниками, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами та догляду за дитиною»

Крім цього, можна звернутися до ДФСУ або органів Пенсиійного фонду за індивідуальною консультацією щодо цього запитання.

Отже, такі працівники включаються до штатної кількості працівників, але не включаються до середньооблікової кількості працівників. 

Згідно з абз. 1 ст. 19 Закону №875 для роботодавців установлено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працюють від 8 до 25 осіб, — у кількості одного робочого місця.

Роботодавці самостійно здійснюють розрахунок кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують їх праце-влаштування.

Порядок розрахунку середньооблікової чисельності працівників, необхідної для визначення кількості робочих місць для праце¬влаштування інвалідів відповідно до нормативу, визначено п. 2 Інструкції №286. Таким чином, не включаються до середньооблікової кількості працівників при обчисленні робочих місць для осіб з інвалідністю.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045