• Посилання скопійовано

Нюанси оплати праці членам правління у неприбутковій організації

У неприбутковій організації декілька разів на рік збирається правління. Засідання тривають 2-3 години. Члени правління планують отримувати оплату за свою роботу. Як це оформити: щоразу заключати строковий трудовий договір на декілька годин чи оформлювати цивільно-правовий договір? На яких підставах відбувається оплата членам правління?

У рамках пп. 133.4.2 ПКУ обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами. Це означає, що доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією від будь-якої діяльності, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Тобто розподіляти дохід (прибуток) категорично не можна аби не втратити статус неприбуткової організації. Але це зовсім не означає, що члени правління мають брати участь у засіданнях безкоштовно.

Для того, щоб податківці виплату членам правління не кваліфікували як розподіл доходу (прибутку), на нашу думку, достатнім буде визначення сталого рівня оплати, наприклад, за 1 год робочого засідання правління – у такому випадку оплата зовсім не залежить від наявності чи розміру прибутку неприбуткової організації і важко буде її кваліфікувати розподілом прибутку. 

Податківці у своєму листі від 15.12.2017 р. №3018/6/99-99-15-02-02-15 пояснюють, що виплати працівникам, які включаються до фонду заробітної плати, не є розподілом прибутку організації і можуть здійснюватися нею в статусі неприбуткової. Опосередковано вони натякають і на трудові стосунки між неприбутковою організацією та членами правління: допоки такі стосунки не набудуть статусу трудових, такі виплати є все таки ризикованими.

У рамках п. 1.3 Інструкції  №5, до фонду оплати праці включаються нарахування найманим працівникам у грошовій та натуральній формі за відпрацьований та невідпрацьований час, який підлягає оплаті, або за виконану роботу незалежно від джерела фінансування цих виплат, та складається з фонду основної заробітної плати, фонду додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Норми п. 2.3.2 Інструкції передбачено, що до складу фонду заробітної плати, а саме до інших заохочувальних та компенсаційних виплат, включаються зокрема винагороди та заохочення, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер. Зокрема: одноразові заохочення, не пов'язані з конкретними результатами праці – саме так можна кваліфікувати виплати членам правління.

У даному випадку можна укладати строкові трудові угоди (можна усні) на підставі заяви члена правління, повідомляти податковий орган про нові трудові відносини, табелювати його необхідну кількість годин роботи (скільки тривало робоче засідання) і оплачувати цей час як робочий, виходячи зі ставки роботи члена правління. Уникнути повідомлень в податкову і укласти цивільно-правові договори із підписанням за підсумками їх виконання актів виконаних робіт, наданих послуг, не вдасться. Як видно із вищезазначеного листа без ризику кваліфікації таких виплат як таких, що не є фінансуванням видатків, визначених пп. 133.4.2 ПКУ, податківці воліють бачити тільки виплати по трудовим договорам.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Оплата праці»

  • Оподаткування МД на лікування дитини працівника
    У працівника є дитина з інвалідністю, якій необхідна операція. Підприємство надає матеріальну допомогу на лікування дитини. Чи потрібно "прив’язувати" виплату цієї допомоги до відпустки працівника? Чи можна виплачувати в інший період? Як оподатковується ця матеріальна допомога? Чи обмежується розмір цієї допомоги?
    08.10.202436
  • Облік доплат за шкідливі умови праці
    Доплата за роботу в шкідливих та важких умовах праці не входить у фонд заробітної плати та згідно з наказом по підприємству сплачуються за кошти підприємства. Які бухгалтерські проведення при нарахуванні таких доплат повинні бути?
    27.09.20242771
  • Індексація при періодичному піднятті окладів після їх зниження у 2022 році
    Останнє підвищення окладу за посадою до суми 12000 грн відбулося 01.01.2021 р. З 01.04.2022 р. оклад за посадою був зменшений до 6500 грн і надалі збільшувався разом з підвищенням мінімальної заробітної плати. З 01.04.2024 р. оклад 8000 грн, базовий місяць для нарахування індексації – грудень 2023 р. З якого періоду потрібно буде змінити базовий місяць: з дати, коли оклад перевищить 12000 грн?
    24.09.202446
  • Індексація при зниженні та (не) піднятті окладів
    Працівникові не підвищували оклад з 01.01.2015 року. Як нараховувати індексацію? У працівника до 2021 року була ставка 12 000 грн, в 2022 році зменшили оклад до 7 000 грн. В січні 2024 року було підняття зарплати і підвищили оклад до 8500 грн. Як нараховувати індексацію?
    04.09.202484
  • Які є ризики при виплаті зарплати працівника за його розпорядженням на рахунок іншої людини?
    Працівник подав роботодавцю заяву про те, щоб його зарплату перераховувати на рахунок іншої людини. Наскільки ризикованою є така практика?
    30.07.20241 105