Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення працівника від своєї основної роботи – це заміна працівника, який відсутній через відпустку, хворобу та інші причини, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається місце роботи (посада).
Посада, за якою відбувається виконання обов'язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником.
Згідно зі ст. 105 КЗпП, працівникам, які виконують на тому ж підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, обов'язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи, провадиться доплата за виконання цих обов’язків.
Такі виплати провадяться, якщо працівники виконують обов’язки тимчасово відсутнього працівника одночасно з виконанням своїх обов'язків у межах тривалості одного робочого дня (зміни), встановленого працівникові графіком роботи.
Доручення додаткової роботи (виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника) оформлюється наказом підприємства за погодженням з працівником.
Розмір доплати установлюють на умовах, передбачених колдоговором. Її розмір залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник підприємства в наказі про покладення на працівника обов'язків тимчасово відсутнього працівника. Тож, може бути встановлено до 100% доплати.
Наприклад, доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в бюджетній сфері встановлюється в розмірі до 50 % посадового окладу (тарифної ставки) тимчасово відсутнього працівника (абз. «а» пп. 3 п. 3 Постанови №1298).
Отже, в ситуації, що розглядається, працівник отримує зарплату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає (слюсаря 4 розряду), та доплату - за наказом про виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника (слюсаря 5 розряду) в певному розмірі від посадового окладу тимчасово відсутнього працівника.
Зазначимо, якщо посадовою інструкцією працівника передбачено виконання обов'язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов'язки належать до його трудової функції і їх виконують без видання окремого наказу та без доплати.
Працівник припиняє виконувати обов'язки в день виходу на роботу працівника, обов'язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов'язків не видають.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити