• Посилання скопійовано

Нюанси оформлення первинних документів

В яких випадках оформлюється акт за формою №ОЗ-2, якщо підприємством виконує операції з поточного, капітального ремонту, модернізацій і реконструкцій об'єктів основних засобів? Чи залежить таке оформлення від того, куди списуються витрати від цих операцій?

Запитання: В яких випадках оформлюється акт за формою №ОЗ-2, якщо підприємством виконуються операції з поточного, капітального ремонту, модернізацій та реконструкцій об'єктів основних засобів? Чи залежить таке оформлення від того, куди списуються витрати від цих операцій (на собівартість продукціі чи на збільшення балансовї вартості об'єкта)?

Відповідь

Для відображення в бухгалтерському обліку будь-яка господарська операція, в тому числі й операція з поточного, капітального ремонту, модернізацій та реконструкцій об'єктів ОЗ, має бути документально підтверджена (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік). Якщо підприємством самостійно виконується такий ремонт або поліпшення, то зазвичай, об’єкт ОЗ на час проведення цієї операції не може експлуатуватись, отже має бути виведений з експлуатації за розпорядженням керівництва. Звернемо увагу, що і рішення про характер та ознаки здійснюваних підприємством робіт (тобто, що саме це було: ремонт чи поліпшення) приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат.

Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення основних засобів (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформлюється Актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів (форма №ОЗ-2) (п. 28 Методрекомендацій №561).

Зазначимо, що згідно з наведеними Методрекомендаціями №561 такий акт не має різних варіантів (модифікацій), тобто він оформлюється незалежно від характеру та ознак ремонту (поліпшення, модернізації): чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (в нашому прикладі витрати, що спрямовані на на збільшення балансовї вартості об'єкта), чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані (в нашому прикладі такі витати відносяться на собівартість продукції ).

Треба зазначити, що Методрекомендації №561 можуть застосовуватися підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами, їх філіями та іншими виділеними на окремий баланс підрозділами (далі - підприємства) незалежно від форм власності і організаційно-правових форм. Отже, підприємство має право розробити свої форми внутрішнього обліку ОЗ (зокрема, і змінивши Акт за формою №ОЗ-2). В той же час такі самостійно розроблені первинні документи мають містити обов’язкові реквізити, згідно зі ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. №88.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олефіренко Олександра

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»