• Посилання скопійовано

Нюанси оформлення первинних документів

В яких випадках оформлюється акт за формою №ОЗ-2, якщо підприємством виконує операції з поточного, капітального ремонту, модернізацій і реконструкцій об'єктів основних засобів? Чи залежить таке оформлення від того, куди списуються витрати від цих операцій?

Запитання: В яких випадках оформлюється акт за формою №ОЗ-2, якщо підприємством виконуються операції з поточного, капітального ремонту, модернізацій та реконструкцій об'єктів основних засобів? Чи залежить таке оформлення від того, куди списуються витрати від цих операцій (на собівартість продукціі чи на збільшення балансовї вартості об'єкта)?

Відповідь

Для відображення в бухгалтерському обліку будь-яка господарська операція, в тому числі й операція з поточного, капітального ремонту, модернізацій та реконструкцій об'єктів ОЗ, має бути документально підтверджена (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік). Якщо підприємством самостійно виконується такий ремонт або поліпшення, то зазвичай, об’єкт ОЗ на час проведення цієї операції не може експлуатуватись, отже має бути виведений з експлуатації за розпорядженням керівництва. Звернемо увагу, що і рішення про характер та ознаки здійснюваних підприємством робіт (тобто, що саме це було: ремонт чи поліпшення) приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат.

Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення основних засобів (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформлюється Актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів (форма №ОЗ-2) (п. 28 Методрекомендацій №561).

Зазначимо, що згідно з наведеними Методрекомендаціями №561 такий акт не має різних варіантів (модифікацій), тобто він оформлюється незалежно від характеру та ознак ремонту (поліпшення, модернізації): чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (в нашому прикладі витрати, що спрямовані на на збільшення балансовї вартості об'єкта), чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані (в нашому прикладі такі витати відносяться на собівартість продукції ).

Треба зазначити, що Методрекомендації №561 можуть застосовуватися підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами, їх філіями та іншими виділеними на окремий баланс підрозділами (далі - підприємства) незалежно від форм власності і організаційно-правових форм. Отже, підприємство має право розробити свої форми внутрішнього обліку ОЗ (зокрема, і змінивши Акт за формою №ОЗ-2). В той же час такі самостійно розроблені первинні документи мають містити обов’язкові реквізити, згідно зі ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. №88.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олефіренко Олександра

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.202594
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 010
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025154
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025760
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202545