• Посилання скопійовано

Опис нативної реклами в номенклатурі послуг

Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?

У номенклатурі первинних документів (акті, рахунку) нативну рекламу найкраще описати, використовуючи загальноприйняті та юридично зрозумілі терміни, уникаючи маркетингового жаргонізму «нативна».

Безпечні варіанти:

  • «Послуги з розміщення рекламних (інформаційних) матеріалів»;
  • «Маркетингові послуги (створення та розміщення рекламного контенту)»;
  • «Інформаційно-консультаційні послуги з просування бренду/товару».

Обґрунтування

Термін «нативна реклама» є маркетинговим і не має визначення в українському законодавстві: Щоб уникнути зайвих запитань з боку контролюючих органів щодо зв'язку витрат з господарською діяльністю, в первинних документах варто використовувати більш формальні та чіткі формулювання.

Загальне визначення реклами: Будь-яка інформація про особу чи товар, що розповсюджується за винагороду для формування або підтримки інтересу споживачів, є рекламою (ст.1 Закону «Про рекламу»). Нативна реклама повністю підпадає під це визначення.

Вимога щодо ідентифікації: Закон вимагає, щоб будь-який інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, який розповсюджується за плату та привертає увагу до товару чи особи, ідентифікувався словом «реклама» (ч. 3 ст. 9 Закону про рекламу). Це ключова вимога саме для нативної реклами, яка імітує звичайний контент.

Практика найменування послуг: Назва послуги в акті має відповідати суті операції та договору. Використання загальних формулювань, як-от «інформаційні» чи «маркетингові» послуги, є поширеною практикою для уникнення неоднозначності.

Рекомендації щодо документального оформлення:

  • Договір: У договорі з виконавцем детально опишіть суть послуги: наприклад, «створення та розміщення статті/відеоматеріалу на веб-сайті [назва ресурсу] з метою просування продукції Замовника». Назва послуги в акті та рахунку має відповідати предмету договору.
  • Внутрішні документи: Для підтвердження зв'язку витрат з господарською діяльністю доцільно оформити наказ керівника про проведення рекламної кампанії, затвердити кошторис та скласти звіт про її результати.
  • Бухгалтерський облік: Витрати на такі послуги є витратами на збут і відображаються на рахунку 93 «Витрати на збут» (пп.19 НП(С)БО 16).

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Обов'язковість дати складання в акті звірки розрахунків
    Чи є обов'язковою дата складання акта звірки взаєморозрахунків з контрагентами (крім періоду звірки та дати, станом на яку відображено дані)? Програма BAS під час друку акта звірки не формує дату складання документа
    13.11.2025302
  • Печатка на різних примірниках ТТН перевізника
    Підприємство-перевізник після виконання послуг з перевезення проставляє печатку «для документів» на своєму примірнику ТТН, але не на примірнику замовника. Чи обов'язково повідомляти замовника про печатку і проставляти її на його примірнику? Чи є порушенням відсутність печатки на примірнику замовника, коли вона є на примірнику перевізника? Чи вважаються такі примірники неідентичними? Чи достатньо співпадіння обов'язкових реквізитів?
    06.11.2025772
  • Форма зазначення коду ЄДРПОУ у товарно-транспортній накладній
    Чи є обов'язковим написання слова "ЄДРПОУ" (літерами) перед цифровим кодом у графах «Автомобільний перевізник», «Відправник», «Вантажоодержувач» ТТН, чи достатньо вказати лише найменування юридичної особи та сам цифровий код? Наприклад, чи буде помилкою замість «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", ЄДРПОУ хххххххх», зазначити «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", хххххххх»?
    04.11.202542
  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.2025128
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 277