• Посилання скопійовано

Особливості складання проміжних та зведених актів наданих послуг

Підписуючи договір надання послуг клієнт вніс правки про необхідність виписування проміжних актів наданих послуг та зведеного акту наданих послуг за період договірних відносин. Які особливості формування таких актів?

Згідно зі ст. 1 Закону про бухоблік первинний документ — документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій. Первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік).

Таким чином, акт наданих послуг слід складати саме після фактичного завершення надання послуг. Щоправда, інколи в договорах передбачають оформлення зазначених актів не після надання всього обсягу послуг, а їх частин.

Наприклад, послуги включають деякі етапи, і в договорі передбачено підтвердження їх здійснення первинними документами після закінчення кожного етапу їх надання чи регулярно щомісяця (щокварталу). Тоді акти будуть оформлюватися після завершення кожної із частин надання обсягу послуг, це так звані проміжні акти. А вже після фактичного завершення надання всього домовленого обсягу послуг для звірки даних/узагальнення інформації оформлюється зведений акт.

Як ми зазначали вище, підставою для бухобілку є належним чином оформлений первинний документ, а отже, маючи на руках проміжний акт, що відповідає вимогам ст. 9 Закону про бухоблік, та підтверджує надання частини послуг, підприємство має відобразити відповідну частину отриманих послуг у бухобліку. Оскільки зведений акт лише узагальнює інформацію щодо наданих послуг, то такий документ не буде підставою для здійснення додаткових записів у бухобліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Запровадження е-ТТН з 2026 року
    З якого часу планується запровадження обов’язкового використання електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН) для автоперевезень в Україні, та чи передбачено на 2026 рік лише поетапне впровадження й визначення строків обов’язковості, а не повний перехід на е-ТТН?
    18.12.2025566
  • Оформлення ТТН на декілька накладних при перевезенні
    Чи дозволено оформити одну товарно-транспортну накладну (ТТН) на товар з декількох видаткових накладних, якщо його перевозять в одному транспортному засобі?
    18.12.20258052
  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    17.12.202546
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025297
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202577