• Посилання скопійовано

Особливості складання проміжних та зведених актів наданих послуг

Підписуючи договір надання послуг клієнт вніс правки про необхідність виписування проміжних актів наданих послуг та зведеного акту наданих послуг за період договірних відносин. Які особливості формування таких актів?

Згідно зі ст. 1 Закону про бухоблік первинний документ — документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій. Первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік).

Таким чином, акт наданих послуг слід складати саме після фактичного завершення надання послуг. Щоправда, інколи в договорах передбачають оформлення зазначених актів не після надання всього обсягу послуг, а їх частин.

Наприклад, послуги включають деякі етапи, і в договорі передбачено підтвердження їх здійснення первинними документами після закінчення кожного етапу їх надання чи регулярно щомісяця (щокварталу). Тоді акти будуть оформлюватися після завершення кожної із частин надання обсягу послуг, це так звані проміжні акти. А вже після фактичного завершення надання всього домовленого обсягу послуг для звірки даних/узагальнення інформації оформлюється зведений акт.

Як ми зазначали вище, підставою для бухобілку є належним чином оформлений первинний документ, а отже, маючи на руках проміжний акт, що відповідає вимогам ст. 9 Закону про бухоблік, та підтверджує надання частини послуг, підприємство має відобразити відповідну частину отриманих послуг у бухобліку. Оскільки зведений акт лише узагальнює інформацію щодо наданих послуг, то такий документ не буде підставою для здійснення додаткових записів у бухобліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 128
  • Чи потрібно оновлювати документи ФОПу для укладення договору?
    Які документи має надати ФОП-перевізник у випадку перевезення вантажів при укладанні договору із замовником? Якого терміну вони мають бути? Наприклад, договір укладається 22.08.2025 року, а він надає виписку (свідоцтво) 2023 року, чи має він надати "свіжий" витяг з ЄДР (наприклад, станом на 01.01.2025 р.) та Витяг про сплату ЄП, інші документи? Тобто чи важливо оновлювати документи хоча б на початок звітного року?
    02.09.202540
  • Які терміни зберігання документів для фізособи-підприємця?
    Які обов'язкові строки зберігання первинних документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів, для ФОПа з урахуванням норм ПКУ щодо зупинення строків давності?
    01.09.2025565
  • Яке документальне оформлення давальницької сировини?
    Як документально оформити операції з давальницькою сировиною між двома ФОПами: замовником, який закуповує сировину, і виконавцем, який виготовляє з неї готову продукцію? Які первинні документи необхідні для податкової, щоб підтвердити передачу, виробництво та повернення готової продукції?
    29.08.202592
  • Заповнення ТТН при доставці товару через перевізника "Нова пошта"
    Постачальник доставляє товар покупцю, використовуючи змішану схему: власним авто везе вантаж до відділення "Нової пошти", а вже "Нова пошта" здійснює адресну доставку покупцю. Постачальник оформив єдину ТТН, де вказав своє авто, але перевізником зазначив "Нову пошту", а пунктом розвантаження – адресу покупця. Який правильний порядок заповнення ТТН, зокрема, полів "Автомобільний перевізник" та "Пункт розвантаження"?
    25.08.20251 830