• Посилання скопійовано

Оформлення реалізації послуг санаторію

ТОВ на загальній системі (санаторій) приймає оплату за послуги готівкою та картками через РРО. Як правильно оформити реалізацію наданих послуг за звітний місяць для всіх клієнтів, якщо оплата відбувається в день заїзду, а нарахування доходів здійснюється в кінці місяця автоматично комп’ютерною бухгалтерською програмою?

Первинним документом, що підтверджує надання послуг кінцевим споживачам (фізичним особам), є фіскальний чек РРО. Для узагальнення даних за місяць та відображення в бухгалтерському обліку доцільно складати внутрішній зведений документ, наприклад, бухгалтерську довідку, зведений акт наданих послуг або документ, який автоматично створюється комп’ютерною програмою.

Обґрунтування

Фіскальний чек як первинний документ

Для операцій з кінцевими споживачами, які оплачують послуги готівкою або платіжною карткою, основним документом, що підтверджує як факт оплати, так і надання послуги, є фіскальний чек.

Відповідно до ст. 3 Закону про РРО, суб'єкти господарювання зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму надання послуги через РРО та видавати споживачу розрахунковий документ встановленої форми.

Для правочинів з фізичними особами, які повністю виконуються в момент вчинення, договір може укладатися усно. Підтвердженням такого правочину є квитанція, касовий чек або інший розрахунковий документ, що засвідчує факт надання послуги.

Таким чином, складання та підписання окремих актів наданих послуг з кожною фізичною особою не є обов'язковим.

 

Узагальнюючий документ для бухгалтерського обліку

Оскільки ваша готельна програма вивантажує дані про реалізацію один раз наприкінці місяця, для коректного відображення доходу в бухгалтерському обліку (проведення Дт 361 Кт 703) вам потрібен єдиний первинний документ, що підсумовує всі операції за період. Найкращими варіантами є:

Бухгалтерська довідка: Це внутрішній документ, який складається для відображення господарських операцій, по яких немає зовнішнього первинного документа. У довідці слід зазначити:

  • період, за який відображається дохід (наприклад, "за вересень 2025 року");
  • загальну суму наданих санаторно-курортних та медичних послуг;
  • підставу для складання (наприклад, "на підставі даних Z-звітів РРО за період з 01.09.2025 по 30.09.2025 та зведеного звіту готельної програми").

Зведений акт наданих послуг: Це також внутрішній документ, який не потребує підпису з боку клієнтів. У ньому зазначається загальна вартість послуг, наданих фізичним особам за місяць. Такий акт підписується відповідальними особами вашого підприємства (наприклад, бухгалтером та директором).

Документ, який автоматично створюється комп’ютерною програмою. Цей варіант передбачено пп. 2.2 Положення №88, де сказано: «Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг».

Наведені документи, за умови наявності всіх обов'язкових реквізитів, передбачених ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік», будуть належною підставою для здійснення бухгалтерського запису про визнання доходу. Дані для складання такого зведеного документа беруться з Z-звітів РРО та звітів вашої готельної програми.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Печатка на різних примірниках ТТН перевізника
    Підприємство-перевізник після виконання послуг з перевезення проставляє печатку «для документів» на своєму примірнику ТТН, але не на примірнику замовника. Чи обов'язково повідомляти замовника про печатку і проставляти її на його примірнику? Чи є порушенням відсутність печатки на примірнику замовника, коли вона є на примірнику перевізника? Чи вважаються такі примірники неідентичними? Чи достатньо співпадіння обов'язкових реквізитів?
    06.11.2025576
  • Форма зазначення коду ЄДРПОУ у товарно-транспортній накладній
    Чи є обов'язковим написання слова "ЄДРПОУ" (літерами) перед цифровим кодом у графах «Автомобільний перевізник», «Відправник», «Вантажоодержувач» ТТН, чи достатньо вказати лише найменування юридичної особи та сам цифровий код? Наприклад, чи буде помилкою замість «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", ЄДРПОУ хххххххх», зазначити «Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХХ", хххххххх»?
    04.11.202535
  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.2025114
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.20251 218
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025169