• Посилання скопійовано

Оформлення реалізації послуг санаторію

ТОВ на загальній системі (санаторій) приймає оплату за послуги готівкою та картками через РРО. Як правильно оформити реалізацію наданих послуг за звітний місяць для всіх клієнтів, якщо оплата відбувається в день заїзду, а нарахування доходів здійснюється в кінці місяця автоматично комп’ютерною бухгалтерською програмою?

Первинним документом, що підтверджує надання послуг кінцевим споживачам (фізичним особам), є фіскальний чек РРО. Для узагальнення даних за місяць та відображення в бухгалтерському обліку доцільно складати внутрішній зведений документ, наприклад, бухгалтерську довідку, зведений акт наданих послуг або документ, який автоматично створюється комп’ютерною програмою.

Обґрунтування

Фіскальний чек як первинний документ

Для операцій з кінцевими споживачами, які оплачують послуги готівкою або платіжною карткою, основним документом, що підтверджує як факт оплати, так і надання послуги, є фіскальний чек.

Відповідно до ст. 3 Закону про РРО, суб'єкти господарювання зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму надання послуги через РРО та видавати споживачу розрахунковий документ встановленої форми.

Для правочинів з фізичними особами, які повністю виконуються в момент вчинення, договір може укладатися усно. Підтвердженням такого правочину є квитанція, касовий чек або інший розрахунковий документ, що засвідчує факт надання послуги.

Таким чином, складання та підписання окремих актів наданих послуг з кожною фізичною особою не є обов'язковим.

 

Узагальнюючий документ для бухгалтерського обліку

Оскільки ваша готельна програма вивантажує дані про реалізацію один раз наприкінці місяця, для коректного відображення доходу в бухгалтерському обліку (проведення Дт 361 Кт 703) вам потрібен єдиний первинний документ, що підсумовує всі операції за період. Найкращими варіантами є:

Бухгалтерська довідка: Це внутрішній документ, який складається для відображення господарських операцій, по яких немає зовнішнього первинного документа. У довідці слід зазначити:

  • період, за який відображається дохід (наприклад, "за вересень 2025 року");
  • загальну суму наданих санаторно-курортних та медичних послуг;
  • підставу для складання (наприклад, "на підставі даних Z-звітів РРО за період з 01.09.2025 по 30.09.2025 та зведеного звіту готельної програми").

Зведений акт наданих послуг: Це також внутрішній документ, який не потребує підпису з боку клієнтів. У ньому зазначається загальна вартість послуг, наданих фізичним особам за місяць. Такий акт підписується відповідальними особами вашого підприємства (наприклад, бухгалтером та директором).

Документ, який автоматично створюється комп’ютерною програмою. Цей варіант передбачено пп. 2.2 Положення №88, де сказано: «Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг».

Наведені документи, за умови наявності всіх обов'язкових реквізитів, передбачених ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік», будуть належною підставою для здійснення бухгалтерського запису про визнання доходу. Дані для складання такого зведеного документа беруться з Z-звітів РРО та звітів вашої готельної програми.

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення документів за ДСТУ 4163:2020: реквізити та підписи
    Підприємство оновлює внутрішні інструкції з діловодства. Які ключові вимоги ДСТУ 4163:2020 щодо оформлення обов’язкових реквізитів, зокрема, дати та підпису? Чи є специфічні обмеження для підписання документів заступниками або особами, що тимчасово виконують обов’язки керівника, аби документи не втратили юридичну силу?
    23.12.202563
  • Запровадження е-ТТН з 2026 року
    З якого часу планується запровадження обов’язкового використання електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН) для автоперевезень в Україні, та чи передбачено на 2026 рік лише поетапне впровадження й визначення строків обов’язковості, а не повний перехід на е-ТТН?
    18.12.2025723
  • Оформлення ТТН на декілька накладних при перевезенні
    Чи дозволено оформити одну товарно-транспортну накладну (ТТН) на товар з декількох видаткових накладних, якщо його перевозять в одному транспортному засобі?
    18.12.20259252
  • Документи на оприбуткування товару та транспортних витрат
    Постачальник відправив товар 28.11.2025 р. транспортною компанією. Покупець отримав товар 03.12.2025 р., що підтверджується актом наданих послуг від транспортної компанії. Якими документами обґрунтувати дату оприбуткування товару 03.12.2025 р. та віднести на його вартість додаткові витрати на транспортування?
    17.12.202551
  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.2025317