Головна Усі консультації Облік та звітність Первинні документи, типові форми

Один міжнародний подорожній лист для послуг кількох замовників

Водій надає послуги у міжнародному сполученні, а потім супутньо і по Україні, іншим замовникам під час однієї поїздки. Чи достатньо одного подорожнього листа, звертаючи увагу, що водій виконує завдання потім ще й в Україні? Яким чином вказувати маршрут? Чи буде коректно в міжнародному подорожньому листі вказувати завдання по Україні?

«Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», форма №1 (міжнародна) була затверджена спільним Наказом Мінтрансу і Мінстату від 29.12.1995 р. №488/346.

Але цей Наказ втратив чинність з 10.12.2013 р. на підставі спільного Наказу Мінінфраструктури і Мінторгу від 10.12.2013 р. №1005/1454.

З приводу втрати чинності цим Наказом читаємо, наприклад, лист ДФС від 02.11.2015 р. №23178/6/99-99-19-02-02-15. Податкова пише, що відповідно до Закону України від 05.07.2011 року № 3565-VI у текстах Законів України «Про автомобільний транспорт»«Про дорожній рух» та «Про міліцію» вилучено посилання на дорожні листи будь-яких автотранспортних засобів, у тому числі вантажних автомобілів.

Там же податкова зазначає, що оскільки законодавством України не визначено форму бланка подорожнього листа легкового автомобіля, то платник податку може використовувати зручну для обліку форму первинного документа, затверджену наказом про облікову політику підприємства, за умови наявності всіх ознак первинного документа, відомостей у ньому про господарську операцію та підтвердження її здійснення. 

Тобто, на сьогодні відсутня затверджена нормативними документами форма подорожнього листа у міжнародному сполученні, а також порядок складання такої форми. З іншої сторони, суб’єкт господарювання, який надає послуги перевезення, повинен розробити власну форму для оформлення господарської операції перевезення автомобілем.

Щоб не розробляти нову форму, суб’єкт господарювання може користуватися і скасованою формою (див., приміром, лист Мінінфраструктури від 20.11.2012 р. № 25/3717-12). Але, знову-таки, оскільки встановленого порядку використання такої форми немає, то суб’єкт господарювання встановлює порядок використання самостійно.

Звідси і відповідь на запитання.

Суб’єкт господарювання під час однієї поїздки може застосовувати один подорожній лист, навіть якщо було кілька замовників (як зарубіжних, так і українських).

Якщо взяти форму № 1 (міжнародна), то в ній передбачені дані про різні маршрути і різних замовників. За кожним маршрутом зазначається вантажовідправник, місце відправлення, місце призначення, найменування, кількість вантажу, пробіг, кількість виконаної роботи в тонно-кілометрах. Отже, на підставі таких даних є можливість розрахувати витрати палива на кожен маршрут.

Звісно, що в такому листі коректно буде зазначати і завдання по Україні, а не тільки за кордоном.

 ***

Читайте також:

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 64 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Олександр Золотухін
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Первинні документи, типові форми
Теги:
Перевезення , Первинні документи

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі