• Посилання скопійовано

Один міжнародний подорожній лист для послуг кількох замовників

Водій надає послуги у міжнародному сполученні, а потім супутньо і по Україні, іншим замовникам під час однієї поїздки. Чи достатньо одного подорожнього листа, звертаючи увагу, що водій виконує завдання потім ще й в Україні? Яким чином вказувати маршрут? Чи буде коректно в міжнародному подорожньому листі вказувати завдання по Україні?

«Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», форма №1 (міжнародна) була затверджена спільним Наказом Мінтрансу і Мінстату від 29.12.1995 р. №488/346.

Але цей Наказ втратив чинність з 10.12.2013 р. на підставі спільного Наказу Мінінфраструктури і Мінторгу від 10.12.2013 р. №1005/1454.

З приводу втрати чинності цим Наказом читаємо, наприклад, лист ДФС від 02.11.2015 р. №23178/6/99-99-19-02-02-15. Податкова пише, що відповідно до Закону України від 05.07.2011 року №3565-VI у текстах Законів України «Про автомобільний транспорт»«Про дорожній рух» та «Про міліцію» вилучено посилання на дорожні листи будь-яких автотранспортних засобів, у тому числі вантажних автомобілів.

Там же податкова зазначає, що оскільки законодавством України не визначено форму бланка подорожнього листа легкового автомобіля, то платник податку може використовувати зручну для обліку форму первинного документа, затверджену наказом про облікову політику підприємства, за умови наявності всіх ознак первинного документа, відомостей у ньому про господарську операцію та підтвердження її здійснення. 

Тобто, на сьогодні відсутня затверджена нормативними документами форма подорожнього листа у міжнародному сполученні, а також порядок складання такої форми. З іншої сторони, суб’єкт господарювання, який надає послуги перевезення, повинен розробити власну форму для оформлення господарської операції перевезення автомобілем.

Щоб не розробляти нову форму, суб’єкт господарювання може користуватися і скасованою формою (див., приміром, лист Мінінфраструктури від 20.11.2012 р. №25/3717-12). Але, знову-таки, оскільки встановленого порядку використання такої форми немає, то суб’єкт господарювання встановлює порядок використання самостійно.

Звідси і відповідь на запитання.

Суб’єкт господарювання під час однієї поїздки може застосовувати один подорожній лист, навіть якщо було кілька замовників (як зарубіжних, так і українських).

Якщо взяти форму №1 (міжнародна), то в ній передбачені дані про різні маршрути і різних замовників. За кожним маршрутом зазначається вантажовідправник, місце відправлення, місце призначення, найменування, кількість вантажу, пробіг, кількість виконаної роботи в тонно-кілометрах. Отже, на підставі таких даних є можливість розрахувати витрати палива на кожен маршрут.

Звісно, що в такому листі коректно буде зазначати і завдання по Україні, а не тільки за кордоном.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення послуг спецтехніки та списання палива у 2025 році
    Якими первинними документами у 2025 році необхідно оформлювати надання послуг спецтехніки (екскаватор, гідромолот)? Який документ є підставою для списання палива, використаного такою технікою, і які особливості його заповнення?
    23.06.2025811
  • Оформлення ТТН при доставці товару постачальником та через «Нову пошту»
    Чи необхідно вимагати товарно-транспортну накладну від постачальника у двох випадках: 1) коли постачальник доставляє товар на склад власним транспортом за свій рахунок; 2) коли товар доставляється кур'єрською службою «Нова пошта», з якою є договір і ми отримуємо щомісячні акти з переліком наданих послуг?
    19.06.20251622
  • Нюанси підтвердження поставки через «Нову пошту»
    Чи є видаткова накладна, підписана лише продавцем, та експрес-накладна "Нової пошти" достатнім підтвердженням продажу товару, зокрема, отримання його покупцем, для цілей податкового обліку? Які податкові наслідки відсутності накладної, підписаної покупцем?
    17.06.2025540
  • Заповнення ваги в ТТН для вантажу з великою номенклатурою: правила та наслідки
    Чи обов'язково у товарно-транспортній накладній заповнювати вагу брутто для кожної номенклатурної позиції, якщо їхня кількість значна (50-100 позицій запчастин)? Чи достатньо вказати лише загальну вагу? Які можуть бути наслідки за порушення?
    12.06.2025133
  • Порядок підписання ТТН: вантажовідправник та фактичне місце відвантаження
    Товар відвантажується зі складу іншої компанії (відповідальне зберігання). У ТТН вантажовідправником зазначено компанію-зберігача, але підпис ставить представник власника товару, який фактично здійснює відвантаження. Наскільки коректним є таке оформлення товаросупровідного документа і які податкові ризики це може створювати для сторін?
    11.06.20258572