• Посилання скопійовано

Один міжнародний подорожній лист для послуг кількох замовників

Водій надає послуги у міжнародному сполученні, а потім супутньо і по Україні, іншим замовникам під час однієї поїздки. Чи достатньо одного подорожнього листа, звертаючи увагу, що водій виконує завдання потім ще й в Україні? Яким чином вказувати маршрут? Чи буде коректно в міжнародному подорожньому листі вказувати завдання по Україні?

«Подорожній лист вантажного автомобіля у міжнародному сполученні», форма №1 (міжнародна) була затверджена спільним Наказом Мінтрансу і Мінстату від 29.12.1995 р. №488/346.

Але цей Наказ втратив чинність з 10.12.2013 р. на підставі спільного Наказу Мінінфраструктури і Мінторгу від 10.12.2013 р. №1005/1454.

З приводу втрати чинності цим Наказом читаємо, наприклад, лист ДФС від 02.11.2015 р. №23178/6/99-99-19-02-02-15. Податкова пише, що відповідно до Закону України від 05.07.2011 року №3565-VI у текстах Законів України «Про автомобільний транспорт»«Про дорожній рух» та «Про міліцію» вилучено посилання на дорожні листи будь-яких автотранспортних засобів, у тому числі вантажних автомобілів.

Там же податкова зазначає, що оскільки законодавством України не визначено форму бланка подорожнього листа легкового автомобіля, то платник податку може використовувати зручну для обліку форму первинного документа, затверджену наказом про облікову політику підприємства, за умови наявності всіх ознак первинного документа, відомостей у ньому про господарську операцію та підтвердження її здійснення. 

Тобто, на сьогодні відсутня затверджена нормативними документами форма подорожнього листа у міжнародному сполученні, а також порядок складання такої форми. З іншої сторони, суб’єкт господарювання, який надає послуги перевезення, повинен розробити власну форму для оформлення господарської операції перевезення автомобілем.

Щоб не розробляти нову форму, суб’єкт господарювання може користуватися і скасованою формою (див., приміром, лист Мінінфраструктури від 20.11.2012 р. №25/3717-12). Але, знову-таки, оскільки встановленого порядку використання такої форми немає, то суб’єкт господарювання встановлює порядок використання самостійно.

Звідси і відповідь на запитання.

Суб’єкт господарювання під час однієї поїздки може застосовувати один подорожній лист, навіть якщо було кілька замовників (як зарубіжних, так і українських).

Якщо взяти форму №1 (міжнародна), то в ній передбачені дані про різні маршрути і різних замовників. За кожним маршрутом зазначається вантажовідправник, місце відправлення, місце призначення, найменування, кількість вантажу, пробіг, кількість виконаної роботи в тонно-кілометрах. Отже, на підставі таких даних є можливість розрахувати витрати палива на кожен маршрут.

Звісно, що в такому листі коректно буде зазначати і завдання по Україні, а не тільки за кордоном.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Первинні документи (ТТН) для витрат на транспортування в Порту (на території підприємства)
    Компанія-експедитор залучає перевізників для транспортування вантажу між складами на території Порту. Замовник надає лише довідку з переліком авто, кількістю ходок і масою вантажу, відмовляючись оформляти ТТН, оскільки перевезення відбувається без виїзду з охоронюваної портової території. Чи є така довідка достатнім первинним документом для підтвердження витрат на залучений транспорт у податковому обліку?​
    15.12.202524
  • Е-ΤТН при доставці товару власним транспортом постачальника
    Постачальник доставляє товар покупцю власним автотранспортом, без залучення стороннього перевізника. Чи є в такому випадку обов’язковим оформлення електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН)?
    12.12.202567
  • Оприбуткування імпортних запчастин: мова назви та переклад інвойсу
    Підприємство імпортує запчастини. До митниці надано лист з перекладом назв запчастин за артикулами згідно з інвойсом, проте в митній декларації назви вказано англійською мовою. Як коректно оприбуткувати запчастини (назва в бухобліку)? Чи необхідно вносити зміни до митної декларації? Чи обов'язковий переклад інвойсу українською мовою і чи достатньо перекладу менеджера підприємства? Чи потрібен переклад бюро перекладів?
    08.12.202544
  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    05.12.20258364
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    05.12.202574