• Посилання скопійовано

Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару

Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?

Видаткова накладна є первинним документом, який підтверджує факт реалізації (продажу) товару покупцеві. Відповідно до ст. 1 Закону про бухоблік, первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію.​

Згідно зі ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88, видаткова накладна має містити такі обов'язкові реквізити:​

  • назва документа;
  • дата складання;
  • найменування суб'єкта господарювання;
  • зміст і обсяг операції, одиниця виміру;
  • посади та підписи відповідальних осіб.

Важливо! Дата видаткової накладної має відповідати даті здійснення господарської операції, а саме – даті відвантаження товару, тобто початку фізичного переміщення товару від постачальника. Тому підхід, коли постачальник оформляє видаткову накладну датою оплати, є неправильним.​

Постачальник повинен складати видаткову накладну на дату, коли товар фактично відвантажується з його складу (починається процес фізичного переміщення товару). Це важливо для платників ПДВ, оскільки податкові зобов'язання з ПДВ виникають саме на дату відвантаження товару (пп. 187.1 ПКУ).​

Якщо покупець отримує товар не в день відвантаження, а пізніше (наприклад, товар доставляється протягом кількох днів), то видаткова накладна та товарно-транспортна накладна (ТТН) складаються датою відвантаження, але в них додатково проставляється дата фактичного отримання товару покупцем. Покупець при отриманні товару ставить свій підпис та дату отримання в реквізиті "Отримав" видаткової накладної.​

Податкові наслідки:​

  • У постачальника податкові зобов'язання з ПДВ виникають на дату відвантаження (дату складання видаткової накладної та податкової накладної);
  • У покупця право на податковий кредит з ПДВ виникає на дату фактичного отримання товару за наявності зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної (п. 198.2 ПКУ).

Таким чином, покупець не змінює дату видаткової накладної, встановлену постачальником, а лише фіксує дату фактичного отримання товару у відповідній графі документа.​

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Дата підписання видаткової накладної при отриманні товару
    Постачальник складає видаткову накладну на дату оплати товару, але фактичне отримання відбувається раз на тиждень. Чи може покупець при підписанні видаткової накладної зазначати фактичну дату отримання товару, якщо вона відрізняється від дати складання накладної постачальником?
    Сьогодні 11:128
  • Закриття дебіторської заборгованості за відновленими актами: що в обліку?
    У 2017 році підприємство перерахувало передоплату за послуги, первинні документи на отримання послуг були втрачені, у бухобліку залишилась дебіторська заборгованість за виданими авансами. У листопаді 2025 року отримано від контрагента скан-копії підписаних з обох сторін актів наданих послуг. Як коректно закрити дану заборгованість у бухобліку?
    Сьогодні 10:1715
  • Неповернення покупцем примірника видаткової накладної
    Постачальник відвантажив товар покупцеві разом із двома примірниками видаткової накладної. Покупець фактично отримав товар, але не повернув підписаний другий примірник накладної постачальнику. Як у такій ситуації підтвердити факт отримання товару та здійснити облік господарської операції за відсутності належним чином оформленого первинного документа?
    26.11.20252 684
  • Чи допускається отримання послуг від нерезидента без укладення окремого письмового договору?
    Отримання послуг від нерезидента можливе без укладення окремого письмового договору, якщо, зокрема існує первинний документ, який містить обов’язкові реквізити, здійснено фактичну оплату таких послуг, форма правочину не суперечить вимогам законодавства
    26.11.202537
  • Відшкодування турзбору у відрядженні без документа
    Працівник під час закордонного відрядження до м. Мілан (Італія) сплатив місцевий туристичний збір, але втратив підтвердний документ. Як підприємству відшкодувати ці витрати працівнику та відобразити їх в обліку за відсутності первинного документа?
    26.11.202528