• Посилання скопійовано

ТТН складена продавцем товару для наступного постачальника: чи може її підписати покупець?

У ТТН, яка складена продавцем товару для нашого постачальника, зазначена фактична адреса нашого складу, як пункт отримання. Які наслідки можуть виникнути у разі підписання цієї ТТН нашим працівником?

Насамперед зазначимо, що товарно-транспортна накладна в абз. 27 гл. 1 Правил №363 визначена як єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для:

  • списання товарно-матеріальних цінностей;
  • оприбуткування;
  • складського, оперативного та бухгалтерського обліку,

що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов'язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Вантаження і розвантаження вважаються закінченими після надання водієві належним чином оформлених (у паперовій та/або електронній формі) ТТН на навантажений або вивантажений вантаж (п. 8.26 Правил №363).

В п. 13.1 Правил №363 зазначено, що перевізник здає вантажі у пункті призначення вантажоодержувачу згідно з ТТН.

Якщо вантажоодержувач не може прийняти вантаж від перевізника, інший пункт призначення та умови доставки вантажу визначаються за погодженням з вантажовідправником (п. 13.11 Правил №363).

У разі якщо перевізник не одержав від вантажовідправника відомостей про зміну пункту призначення вантажу або не згоден з новими умовами доставки вантажу, він зобов'язаний повернути вантаж вантажовідправнику. Вартість перевезення вантажу при його поверненні сплачує замовник (п. 13.11 Правил №363).

Щодо питання заповнення реквізиту «Переадресування вантажу» Мінінфраструктури в листі від 11.03.2014 р. №2455/25/10-14 повідомляє, що у ТТН реквізит «Переадресування вантажу» на етапі її виписування замовником (вантажовідправником) відповідно до п. 11.4 гл. 11 Правил №363 не заповнюється.

Реквізит «Переадресування вантажу» заповнюється вантажоодержувачем під час приймання вантажу. У випадку виникнення необхідності переадресування вантажу зазначений реквізит заповнюється із дотриманням вимог п. 13.11 Правил №363.

Отже, відповідальна особа вантажоодержувача при прийнятті вантажу, який доставлено перевізником, зобов'язана засвідчити таке прийняття власним підписом із зазначенням ПІБ та своєї посади.

 ***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Яким первинним документом списувати використані канцтовари?
    Який первинний документ найкраще підходить для оформлення списання канцелярських товарів за місяць на підприємстві?
    15.09.2025528
  • Визначення виду перевезення в ТТН
    Який вид перевезення необхідно вказувати у верхній частині товарно-транспортної накладної, якщо вантаж доставляється з одного міста в інше в межах України автомобільним транспортом? Які особливості заповнення цього реквізиту?
    12.09.2025496
  • Первинні документи для обліку експлуатації легкового автомобіля
    Підприємство придбаває легковий автомобіль. Які первинні документи потрібні для бухобліку експлуатації автомобіля підприємством?
    11.09.2025791
  • Зміна назви вулиці в договорах
    Яку назву вулиці (стару чи нову) слід зазначати в договорах та інших первинних документах, якщо відбулася зміна назви вулиці, але дані в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) ще не оновлені?
    11.09.202554
  • Підписання первинних документів минулого періоду в електронній формі
    Підприємство, що веде паперовий документообіг, виявило відсутність оригіналів актів та видаткових накладних за минулий звітний період. Договором передбачено е-документообіг. Чи є порушенням законодавства підписання цих документів в електронній формі в поточному періоді з датою документа, що відповідає даті госпоперації, та як це впливає на податковий облік?
    03.09.20253 431