• Посилання скопійовано

ТТН, акт та видаткова накладна: чи повинні вони бути складені однією датою?

12.03.2019 р. постачальник склав видаткову накладну на відпуск продукції та ПН. 13.03.2019 р. перевізник вивіз цей товар, тож ТТН, акт та ПН складено цією датою. Чи повинні ТТН, акт та видаткова накладна бути складені одною датою?

Запитання:

12.03.2019 р. постачальник склав видаткову накладну на відпуск продукції та ПН. 13.03.2019 р. перевізник вивіз цей товар, тож ТТН, акт надання транспортних послуг, ПН складено 13.03.2019 р. Чи повинні ТТН, акт та видаткова накладна бути складені одною датою? Якщо так, то які податкові наслідки виникають для покупця, який оплачує і за транспортні послуги, якщо документи складені різними датами? Чи можливий такий варіант, що машина приїхала в неробочий час і товар вже прийняли наступного дня (хоча час їзди від постачальника до покупця складає 2 години)?

 

Відповідь:

Відповідно до пп. «а» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ЦКУ.

Постачання товарів у пп. 14.1.191 ПКУ визначено як будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у т. ч. продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. Момент виконання обов'язку продавця передати товар встановлено ст. 664 ЦКУ. У ч. 1 цієї статті зазначено, що обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент:

  • вручення товару покупцю, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар;
  • надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути передано покупцеві за місцезнаходженням товару.

Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов'язку передати товар.

Товар вважається наданим у розпорядження покупця, якщо у строк, встановлений договором, він готовий до передання покупцю у належному місці та покупець поінформований про це. Готовий до передання товар повинен бути відповідним чином ідентифікований для цілей цього договору, зокрема, шляхом маркування.

Якщо з договору купівлі-продажу не випливає обов'язок продавця доставити товар або передати товар у його місцезнаходженні, обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент здачі товару перевізнику або організації зв'язку для доставки покупцеві.

Щодо порядку формування податкового кредиту з ПДВ, то ДФС в ІПК від 17.04.2019 р. №1643/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що з урахуванням норм пп. 185.1, 187.1, 198.1, 198.2, 198.3, 201.1201.7 та 201.10 ПКУ податкова накладна за операцією з постачання товарів/послуг повинна складатися і реєструватися в ЄРПН особою, яка здійснює постачання таких товарів/послуг, на особу, якій здійснюється постачання товарів/послуг, та лише за умови, що така госпоперація мала місце або було здійснено перерахування авансу в рахунок оплати вартості товарів/послуг, постачання яких здійснюватиметься в майбутніх звітних (податкових) періодах.

Отже, для визначення правильності дати складання первинних документів (ТТН, акту, видаткової та податкової накладних) продавцю та покупцю продукції слід виходити з моменту переходу права власності на товар, встановленому та погодженому в умовах договору.

***

 Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024301
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135