• Посилання скопійовано

Підприємство надало благодійну допомогу школі: як відобразити в бухобліку?

Підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, вирішило надати благодійну допомогу школі - подарувати планшети. Як оформити таку операцію у бухобліку? Які документи потрібно оформити для правильного відображення в обліку?

Бухоблік

Операція з надання планшетів школі відображається в бухобліку як списання вартості таких планшетів до складу інших операційних витрат: Дт 949 Кт 281.

При цьому оформлюється видаткова накладна від підприємства на адресу школи. Школа повинна надати довіреність на отримання цих планшетів, що виписана на ім’я відповідального працівника школи.

 

Податок на прибуток

Оподаткування податком на прибуток операції з надання планшетів в якості благодійної допомоги школі залежить від того, чи внесена ця школа у реєєстр неприбуткових організацій. Перевірити це можна на сайті ДФС за посиланням>>> 

Скоріше за все, школа внесена до реєстра неприбуткових організацій. Тоді вартість планшетів збільшить фінрезультат до оподаткування лише в частині, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року (пп. 140.5.9 ПКУ).

Наприклад, оподатковуваний прибуток за даними декларації за 2016 р. склав 307500 грн, 4% від цієї суми – 12300 грн.  Загальна вартість переданих планшетів – 16000 грн. Отже, фінрезультат для цілей оподаткування у 2017 році буде збільшений на 16000 – 12300 = 3700 грн.

Якщо школа не внесена до реєстру неприбуткових організацій та не є платником податку на прибуток або сплачує його за ставкою 0% (наприклад, якщо ця школа приватна), то діє пп. 140.5.10 ПКУ, згідно з яким фінрезультат до оподаткування збільшується на всю вартість переданих планшетів – 16000 грн. 

І лише у випадку, якщо школа приватна та є платником податку на прибуток на загальних підставах, фінрезультат у підприємства – надавача благодійної допомоги не буде збільшуватись на вартість переданих планшетів.

 

ПДВ

Що стосується ПДВ, то оподаткування буде однаковим незалежно від статусу школи. В будь-якому випадку передання планшетів школі – це використання цих товарів не в господарській діяльності СГ – платника ПДВ.

Якщо планшети придбані з ПДВ, слід нарахувати податкові зобов’язання згідно з пп. «г» п. 198.5 ПКУ.  База нарахування податкових зобов’язань визначається відповідно до п. 189.1 ПКУ – виходячи з вартості придбання планшетів. 

Якщо планшети придбані без вхідного ПДВ (у постачальника-неплатника ПДВ), то податкові зобов’язання за п. 198.5 ПКУ не нараховуються. Хоча прямої норми  у тексті п. 198.5 ПКУ щодо цього немає, але податківці теж мають таку точку зору (Лист ДФС від 09.06.2016 р. №12798/6/99-99-15-03-02-15).

Податкові зобов’язання нараховуються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому було придбано планшети – якщо вони придбавалися спеціально для передання школі. Якщо ж планшети придбавалися для оподатковуваних операцій (для перепродажу тощо), а згодом вирішено передати їх школі, то податкові зобов’язання нараховуються у періоді прийняття такого рішення.

Одночасно складається зведена  податкова накладна, яка реєструється в ЄРПН у строки, встановлені п. 201.10 ПКУ. Порядок складання такої накладної викладено у п. 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307.

У графі "Отримувач (покупець)" слід зазначити власне найменування, у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" - умовний ІПН "600000000000", а у верхній лівій частині зазначається тип причини 13 «Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності» відповідно до п. 8 цього Порядку. У графі 2 розділу Б зазначаються дата складання та порядковий номер ПН, складеної постачальником планшетів, за якими зараз визначаємо податкові зобов’язання. У графі 4 розділу Б ставиться «грн», графи 3.1, 3.2, 3.3, 5-9, 11 не заповнюються.

При нарахуванні податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ їх сума відноситься на вартість планшетів.

Наприклад, вартість планшетів без ПДВ – 16000 грн. Планшети були придбані з ПДВ у травні 2017 р., визнано податковий кредит в сумі 3200 грн. У червні планшети передано школі, нараховано податкові зобов’язання з ПДВ в сумі 20% * 16000 грн = 3200 грн

Таблиця

Бухгалтерський облік та нарахування зобов’язань з ПДВ при переданні планшетів

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Дебет

Кредит

Донараховано податкові зобов’язання з ПДВ

643

641/ПДВ

3200

Віднесено ПДВ на вартість планшетів

281

643

3200

Списано вартість планшетів до складу витрат

949

281

19200

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:4449
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202526
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202514
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202519
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202550