• Посилання скопійовано

Відображаємо в обліку роботи з благоустрою території

Підприємство планує виконати роботи по благоустрою власноі території. Як відобразити їх в бухгалтерському та податковому обліку у 2015 році?

Запитання: Підприємство планує виконати роботи по благоустрою власноі територіі,а саме:

-засипати ями щебенем та вирівняти по всій площі;

-територію під стоянку автомобілів покласти асфальт;

-встановити огорожу з бетонних плит.

Як відобразити ці роботи в бухгалтерському та податковому обліку у 2015 році?

Відповідь: Оскільки підприємство має річний дохід менший ніж 20 млн. грн. та самостійно не приймало рішення про розрахунок різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів згідно статті 138 ПКУ, то бухгалтерський та податковий облік даної господарської операції будуть повністю співпадати.

Оскільки земельна ділянка належить підприємству, то вона повинна обліковуватись на підприємстві за дебетом рахунку 101 «Земельні ділянки». Усі перераховані Вами у питанні витрати треба визнати капітальними витратами на поліпшення земель, оскільки вони істотно змінюють саму земельну ділянку та дозволяють її використання у іншій якості. Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій №291 такі витрати обліковуються окремо із застосування спеціального рахунку 102 «Капітальні витрати на поліпшення земель».


Таким чином, із вартості усіх перелічених Вами господарських операцій треба скласти первісну вартість нового об’єкту ОЗ. Ці витрати спочатку будуть акумулюватись за дебетом рахунку 151 «Капітальне будівництво», а після закінчення робіт по будівництву підприємство визнає новий об’єкт ОЗ, шляхом введення його в експлуатацію. Подальший  облік цього об’єкту буде здійснюватися за дебетом рахунку 102. Методологія формування первісної вартості таких об’єктів основних засобів відповідає П(С)БО 7. На відміну від земельних ділянок, на суму первісної вартості об’єкта капітальних вкладень у поліпшення земельних ділянок нараховується амортизація із застосуванням одного з методів, перелічених у п. 26 П(С)БО 7, та який зазначений у наказі про облікову політику підприємства.

У процесі здійснення капітальних витрат на поліпшення земельних ділянок підприємство має право на податковий кредит за загальними правилами передбаченими статтею 198 ПКУ.  

На етапі визнання об’єкту ОЗ (введення в експлуатацію) підприємство, спираючись на наказ про облікову політику підприємства повинно визначити строк корисного використання та, відповідно, метод нарахування амортизації на цей об’єкт. Оскільки стоянка створюється для виробничих потреб підприємства, то суми амортизаційних відрахувань без якихось обмежень збільшать витрати підприємства.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202526
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025146
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025495
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202539
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025258