• Посилання скопійовано

Відображаємо в обліку роботи з благоустрою території

Підприємство планує виконати роботи по благоустрою власноі території. Як відобразити їх в бухгалтерському та податковому обліку у 2015 році?

Запитання: Підприємство планує виконати роботи по благоустрою власноі територіі,а саме:

-засипати ями щебенем та вирівняти по всій площі;

-територію під стоянку автомобілів покласти асфальт;

-встановити огорожу з бетонних плит.

Як відобразити ці роботи в бухгалтерському та податковому обліку у 2015 році?

Відповідь: Оскільки підприємство має річний дохід менший ніж 20 млн. грн. та самостійно не приймало рішення про розрахунок різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів згідно статті 138 ПКУ, то бухгалтерський та податковий облік даної господарської операції будуть повністю співпадати.

Оскільки земельна ділянка належить підприємству, то вона повинна обліковуватись на підприємстві за дебетом рахунку 101 «Земельні ділянки». Усі перераховані Вами у питанні витрати треба визнати капітальними витратами на поліпшення земель, оскільки вони істотно змінюють саму земельну ділянку та дозволяють її використання у іншій якості. Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій №291 такі витрати обліковуються окремо із застосування спеціального рахунку 102 «Капітальні витрати на поліпшення земель».


Таким чином, із вартості усіх перелічених Вами господарських операцій треба скласти первісну вартість нового об’єкту ОЗ. Ці витрати спочатку будуть акумулюватись за дебетом рахунку 151 «Капітальне будівництво», а після закінчення робіт по будівництву підприємство визнає новий об’єкт ОЗ, шляхом введення його в експлуатацію. Подальший  облік цього об’єкту буде здійснюватися за дебетом рахунку 102. Методологія формування первісної вартості таких об’єктів основних засобів відповідає П(С)БО 7. На відміну від земельних ділянок, на суму первісної вартості об’єкта капітальних вкладень у поліпшення земельних ділянок нараховується амортизація із застосуванням одного з методів, перелічених у п. 26 П(С)БО 7, та який зазначений у наказі про облікову політику підприємства.

У процесі здійснення капітальних витрат на поліпшення земельних ділянок підприємство має право на податковий кредит за загальними правилами передбаченими статтею 198 ПКУ.  

На етапі визнання об’єкту ОЗ (введення в експлуатацію) підприємство, спираючись на наказ про облікову політику підприємства повинно визначити строк корисного використання та, відповідно, метод нарахування амортизації на цей об’єкт. Оскільки стоянка створюється для виробничих потреб підприємства, то суми амортизаційних відрахувань без якихось обмежень збільшать витрати підприємства.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1824
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025166
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539