• Посилання скопійовано

Суммы признанных штрафов не включаются в состав договорной стоимости услуг

Предприятие предоставляет услуги по комплексной уборке помещений и прилегающих территорий. Согласно договора, заказчик имеет право накладывать "штрафы" на предприятие за ненадлежащее выполнение своих обязанностей. Как правильно это оформить?

Вопрос: Предприятие предоставляет услуги юрлицам по комплексной уборке помещений и прилегающих территорий. Согласно договора, заказчик имеет право накладывать "штрафы" на предприятие за ненадлежащее выполнение своих обязанностей до 200 грн за каждый случай. Как правильно это оформить документально, что в бухучете и налоговом, при выписке налоговой накладной и как эти "штрафы" отразятся на обязательствах предприятия по НДС и формировании доходов и расходов?

Ответ: Основанием для начисления штрафов является сам договор, и претензии, предъявленные заказчиками, и принятые исполнителем. Могут быть и другие документы, оговоренные самим договором. 

В бухгалтерском учете расходы по оплате штрафных санкций заказчиков списываются на субсчет 948 «Признанные штрафы, пени, неустойки». В налоговом учете признанные штрафные санкции не относятся в состав налоговых расходов исполнителя (пп. 139.1.11 НКУ).


 

А на его доходы штрафные санкции никак не повлияют, поскольку не изменяют договорную (контрактную) стоимость поставленных услуг. Вот у заказчика суммы фактически полученных от исполнителя штрафных санкций, признанных сторонами договора, включаются в состав прочих доходов (пп. 135.5.3 НКУ). 

Кроме того, согласно абзаца второго п. 188.1 НКУ, суммы признанных штрафных санкций не включаются в состав договорной (контрактной) стоимости товаров и услуг. Таким образом, они не облагаются НДС.   

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    Сьогодні 14:1714
  • Чайові сплачено корпоративною карткою: як облікувати?
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку суми чайових, сплачених працівником (підзвітною особою) з корпоративної платіжної картки, і як це відобразити в авансовому звіті?
    Сьогодні 11:0838
  • Відображення в обліку поточного ремонту виробничого обладнання та вплив на собівартість продукції
    Як коректно відобразити в бухобліку (проведення, періодичність) витрати на поточний ремонт виробничого обладнання, амортизація якого обліковується на рахунку 23 "Виробництво"? Чи включаються ці витрати до складу виробничої собівартості продукції у звітному періоді?
    Сьогодні 10:1643
  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0240
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532