• Посилання скопійовано

Чи буде штраф за відсутність сертифікату за ведення військового обліку у відповідальної особи?

На підприємстві відповідальна особа за ведення ВО не має сертифікату з навчання по військовому обліку. Які штрафи передбачені?

Підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку на підприємствах, здійснюється не рідше одного разу на п’ять років. Таке підвищення кваліфікації здійснюється на договірних засадах закладами освіти, що провадять освітню діяльність з підвищення кваліфікації працівників та мають ліцензії на відповідну діяльність за програмами підготовки (п. 12 Порядку №1487). За наслідками підвищення кваліфікації працівник має отримати сертифікат чи свідоцтво.

Отже, проходити підвищення кваліфікації особі, відповідальній за ведення військового обліку необхідно раз на п’ять років. При цьому Порядком №1487 не визначено, що до такого підвищення особа не має право вести військовий облік а також не визначено дату, з якої починається відлік. 

Тож, вважаємо, що датою початку відліку є дата набрання чинності Порядком №1487 - це 05.01.2023 р.. Тобто формально до 05.01.2028 в особи, відповідальної за ведення військового обліку, може бути відсутній сертифікат.

З іншого боку – практика показує, що під час перевірок, які здійснюють ТЦК та СП, цьому питанню приділяється увага і не завжди наведені вище аргументи сприймаються перевіряючими. Зокрема, вони часто наголошують, що сертифікат про підвищення кваліфікації вже має бути наявний або навчання повинно бути заплановане на найближчий час.

Тож вважаємо за доцільне не відкладати на довго проходження підвищення кваліфікації особами, відповідальними за ведення військового обліку на підприємстві. 

Принагідно нагадаємо, що Порядком №1487 також визначено обов'язок підприємств щороку до 1 жовтня визначати потребу в підвищенні кваліфікації відповідних працівників. Для цього необхідно видати наказ (пп. 72 Порядку №1487) Тобто, підвищувати кваліфікацію потрібно 1 раз на 5 років, але визначати потребу у підвищенні кваліфікації потрібно кожного року до 1 жовтня, починаючи з січня 2023 р. Наприклад, такий наказ можна видати у вересні.

Отже, станом на 1 жовтня 2025 р. відповідних наказів на підприємстві має бути три (за 2023 р., за 2024 р., за 2025 р.).

При цьому з аналізу норм Порядку №1487 можна виснувати, що видавати відповідний наказ необхідно незалежно від того, чи має відповідальна особа сертифікат (свідоцтво) чи ні. Тобто якщо потреба в підвищенні кваліфікації є, то в наказі зазначити про наявність потреби, а якщо потреби немає (у зв’язку з тим, що відповідальна особа вже має сертифікат) - в наказі фіксуємо відсутність потреби.

Щодо штрафів зазначимо, що невиконання вимог Порядку №1487 щодо підвищення кваліфікації є порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Це може призвести до накладення штрафу на керівника підприємства у розмірі від 34 000 до 59 500 грн (ч. 3 ст. 210-1 КУпАП). 

Висновок: Вважаємо, що на сьогодні немає підстав для штрафу за відсутність сертифіката.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Марчук Ірина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    Сьогодні 12:0230
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    Сьогодні 11:1125
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    Сьогодні 09:1030
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202517
  • Облік втрати товару при доставці «Новою поштою» внаслідок ворожого обстрілу
    Підприємство продало та відвантажило товар (рулон тканини) вартістю 6225,60 грн, зареєструвало податкову накладну. Під час доставки «Новою поштою» товар знищено внаслідок обстрілу. Перевізник компенсував 6225,00 грн. Клієнту відправлено повторно аналогічний товар. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити ці операції? Чи потрібно реєструвати на себе компенсуючу податкову накладну на втрачений товар, якщо за неї отримана компенсація від «Нової пошти»?​
    04.11.2025626