• Посилання скопійовано

Несвоєчасне повернення спецодягу при звільненні: які наслідки?

При звільненні в кінці року працівник не повернув спецодяг (МНМА), термін використання якого ще не закінчився. Це з'ясувалося після здачі річної звітності (ТОВ - платник ПДВ). Спецодяг повернуто колишнім працівником в поточному році. Як облікувати повернення спецодягу і чи будуть податкові наслідки за несвоєчасне повернення спецодягу?

Придбаний спецодяг для працівників є власністю роботодавця, обліковуються як інвентар (або як МШП або як ОЗ (МНМА)) та підлягає обов’язковому поверненню працівниками. Вибір групи активів залежить від строку експлуатації спецодягу.

У випадку неповернення працівником при звільненні спецодягу, строк використання якого не закінчився, то:

1) працівник мав би компенсувати його вартість роботодавцю. При  цьому ЄСВ не нараховується, ПДФО та ВЗ не утримуються.  

2) роботодавець міг подарувати спецодяг працівнику. Тут у працівника виник би дохід (пп. 164.2.17 ПКУ) у вигляді додаткового блага у негрошовій формі (пп. 164.5 ПКУ), тобто базою оподаткування ПДФО була б вартість доходу, розрахована за звичайними цінами помножена на натуральний коефіцієнт (1,219512). Крім того, з цього доходу (без натурального коефіцієнта) потрібно було утримати ВЗ. Такий подарунок знайшов би відображення у Додатку 4ДФ за ознакою «126». Додаткові блага не належать до фонду оплати праці, тому ЄСВ на вартість спецодягу не нараховувалася. Також, в такій ситуації, виникли би і ПЗ з ПДВ (пп. 14.1.191 ПКУ, абз. 2 п. 188.1 ПКУ) та дві податкові накладні (за Порядком №1307), які мали б бути зареєстровані в ЄРПН. 

Оскільки, в даній ситуації, працівник повернув спецодяг (хоч вже і після звільнення), то таке повернення, без наслідків, можна відобразити як повернення з одночасною видачою цього спецодягу іншому працівникові, без виведення з експлуатації. Тобто відобразити повернення тільки в оперативному кількісному обліку та зробити відмітку в особистій картці (форма якої наведена в додатку 1 до Мінвимог №1804 (п. 9 розд. ІІІ Мінвимог №1804)) про своєчасне повернення спецодягу при звільненні.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202530
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025177
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539