• Посилання скопійовано

Облік списання незавершеного будівництва

У підприємства було анульовано дозвіл на будівництва та закінчився термін дії договору оренди земельної ділянки під забудову. Накопичені на будівництво витрати обліковуються на рахунку 23. Прийнято рішення про списання незавершеного будівництва. Який облік такої операції? Чи потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ?

Перш за все, зазначимо, що Інструкцією №291 передбачено, що:

  • рахунок 23 «Виробництво» призначений для узагальнення інформації про витрати на виробництво продукції (робіт, послуг);
  • на субрахунку 151 «Капітальне будівництво» відображаються витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства.

Таким чином, виходячи з того, що підприємство не здійснює виробництво продукції, а несло витрати, що пов’язані з будівництвом (тобто створенням капітальних інвестицій), то вважаємо за доречне застосовувати для їх обліку саме субрахунок 151.

Згідно з п. 6 П(С)БО 16, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Отже, списання накопичених сум на субрахунку 151 є витратами підприємства. Незавершені капітальні інвестиції класифікуються як необоротні активи, тому їх списання відображається записом - Дт 976 Кт 151.

Якщо ж підприємство все таки буде застосовувати для обліку рахунок 23, то списані суми слід відображати за дебетом субрахунку 949.

При цьому, ПКУ не передбачено коригування фінрезультату при списанні незавершеного будівництва (виробництва), а тому такі суми включаються до складу витрат без подальшого застосування податкових різниць.

Що ж до ПДВ, то пп. 198.5 ПКУ передбачено, що платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пп. 189.1 ПКУ за товарами, послугами, необоротними активами, придбаними або виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі, якщо такі товари, послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 ПКУ).

Таким чином, при списанні незавершеного будівництва (виробництва) платник податку повинен нарахувати ПЗ з ПДВ за тими товарами, послугами чи необоротними активами, включеними до складу такого незавершеного будівництва (виробництва), які були придбані з ПДВ і за якими у платника податку було право на податковий кредит (стосується товарів, послуг та необоротних активів придбаних з 01.07.2015 р.), тобто незалежно від того чи включав платник податку суми такого ПДВ до ПК, чи ні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202420
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442