• Посилання скопійовано

Списання капітальних витрат за неотриманими земельними ділянками (ОЗ)

Підприємство понесло витрати на розробку проєкту землеустрою щодо 10 земельних ділянок, які в бухобліку відобразило на рахунку 15. Але в підсумку отримало в користування тільки три ділянки. Інші сім отримувати вже не планується. Як списати витрати на рахунку 15, які стосуються семи неотриманих ділянок?

Бухгалтерський облік

Одна з обов’язкових умов для визнання об’єкта основних засобів активом — імовірність отримання в майбутньому економічних вигід від його використання (п. 6 НП(С)БО 7). Причому ця умова стоується будь-якого активу (п. 3 НП(С)БО 1).

В розглядуваній ситуації отримання економічних вигід від витрат на розробку проекту семи ділянок, очевидно, не очікується. Тому ні для введення в експлуатацію, ні для подальшого перебування таких витрат у складі капітальних інвестицій підстав немає. Їх потрібно списати з балансу.

Незавершені капітальні інвестиції не є об’єктами основних засобів, обліковуються в окремій групі, а також їх вартість не підлягає переоцінці та амортизації (див. лист Мінфіну від 15.04.2013 р. №31-08410-07-29/12008).

Незважаючи на те, що капінвестиції не є ОЗ, вони належать до необоротних матеріальних активів, тому, на наш погляд, оформляти їх списання потрібно Актом списання основних засобів (часткової ліквідації), форма якого затверджена Наказом Мінфіну від 13.09.2016 р. №818.

Як зазначено в п. 3 ч. 6 розд. ІІ Порядку №818, цей Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника підприємства, та затверджується цим самим керівником. Перший примірник акта передається до бухгалтерської служби для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий примірник акта залишається у матеріально відповідальної особи.

У разі списання капітальних інвестицій витрати, накопичені на рахунку 15, списують у дебет субрахунку 976 «Списання необоротних активів».

 

Податок на прибуток

Згідно з ПКУ капітальні інвестиції теж не є ОЗ (див. визначення ОЗ в пп. 14.1.138 ПКУ). Тому податкові різниці зі ст. 138 ПКУ за такими об’єктами не виникають (див., приміром, ІПК ДФСУ від 10.04.2019 р. №1540/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, від 05.11.2018 р. №4690/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, від 22.02.2018 р. №718/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).

Інших податкових різниць в розглядуваній ситуації також немає.

Поряд з цим вартість списаного зменшує фінрезультат до оподаткування, який є основою для розрахунку об’єкта оподаткування податком на прибуток.

 

ПДВ

Якщо за розглядуваними витратами підприємство відображало ПК з ПДВ, то в період списання витрат з балансу потрібно нарахувати компенсуюче ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 ПКУ.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202536
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.202563
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202576
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202535
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202521