• Посилання скопійовано

Облік витрат на страхування товару у підприємства оптової торгівлі

Підприємство здійснює оптову торгівлю. Було оплачено страхування випадків пошкодження свого товару під час перевезення як від постачальника так і покупцю. Страховий платіж сплачується однією сумою і відноситься на рахунок 39. До складу яких витрат списувати щомісячну частину страхового платежу?

Згідно п. 19 П(с)БО 16 витрати на збут включають, зокрема такі витрати, пов'язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг):

  • витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки;
  • витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства;

Разом з цим, п. 9 П(с)БО 9 передбачено, що первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, до якої, зокрема, включаються транспортно-заготівельні витрати. До ТЗВ належать затрати на заготівлю запасів, оплата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів.

Сума ТЗВ, що узагальнюється на окремому субрахунку рахунків обліку запасів, щомісячно розподіляється між сумою залишку запасів на кінець звітного місяця і сумою запасів, що вибули (використані, реалізовані, безоплатно передані тощо) за звітний місяць.

Сума ТЗВ, яка відноситься до запасів, що вибули, визначається як добуток середнього відсотка транспортно-заготівельних витрат і вартості запасів, що вибули, з відображенням її на тих самих рахунках обліку, у кореспонденції з якими відображено вибуття цих запасів. Середній відсоток ТЗВ визначається діленням суми залишків ТЗВ на початок звітного місяця і ТЗВ за звітний місяць на суму залишку запасів на початок місяця і запасів, що надійшли за звітний місяць.

Тобто такі витрати, в залежності від передбаченого обліковою політикою порядку обліку ТЗВ або безпосередньо збільшують первісну вартість придбаних запасів, або ж зараховуються на окремий субрахунок з подальшим щомісячним розподілом між запасами, що залишились на кінець місяця та тими, що вибули протягом місяця.

Отже, виходячи з зазначеного вище, витрати на страхування доставки запасів (товару) від постачальника до підприємства відносяться до ТЗВ (первісної вартості таких запасів), а суми витрат на страхування доставки товару від підприємства його покупцям – до витрат на збут.

В даному випадку підприємство однією сумою оплачує як страхування запасів при транспортуванні від постачальника так і в подальшому покупцям. Тому вважаємо, що підприємству варто самостійно передбачити порядок розподілу таких витрат в обліковій політиці (наприклад 50% на 50%, оскільки товар, що придбавається в результаті буде і реалізовано в подальшому).

Наприклад, щомісяця з рахунку 39 половина місячної суми витрат відноситься на субрахунок 93 «Витрати на збут», а друга половина або до складу первісної вартості запасів, що надійшли протягом місяця, або на окремий рахунок для обліку ТЗВ з подальшим розподілом згідно порядку передбаченого обліковою політикою підприємства.

Детальніше щодо розподілу ТЗВ читайте у наших попередніх консультаціях:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202420
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442