• Посилання скопійовано

Як сформувати собівартість товару у торгового підприємства?

Підприємство придбаває товар на умовах самовивозу. Транспортні послуги надає стороннє підприємство. Товар може доставлятися напряму покупцю (згідно з договором, доставка входить в ціну товару), або доставлятися на склад, а потім продаватися, доставка за рахунок підприємства. Націнка 3% від собівартості. Інших витрат, крім ЗП директора, немає. Як визначити продажну ціну товару?

По-перше, оклад директора завжди відноситься до адміністративних витрат (рах. 92) відповідно до п. 18 П(С)БО 16.

По-друге, витрати на доставку товару на склад підприємства підпадають під визначення транспортно-заготівельних витрат (п. 9 П(С)БО 9). ТЗВ включаються до первісної вартості товару і збільшують вартість товару на рах. 28 – Дт 28 Кт 631. Первинний документ – акт надання транспортних послуг.

По-третє, доставка товару покупцю – це вже будуть не транспортно-заготівельні витрати, а витрати на збут (Дт 93 Кт 631). Первинний документ – також акт надання транспортних послуг.

Щодо бази оподаткування ПДВ, то вона визначається відповідно до пп. 188.1 ПКУ:  база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг. Таким чином, продажна ціна товару повинна бути не нижче вартості його закупівлі без врахування доставки. 

Проте це ж саме правило працює і для придбання, і перевиставлення послуг доставки товару.

Так, якщо доставка товару покупцю входить в ціну товару, то в цьому випадку продажна ціна товару повинна включати як ціну закупівлі товару, так і вартість його доставки, адже вищезгадане правило діє як для перепродажу товарів, так і для «перепродажу» послуг.

Щодо націнки на товар в розмірі 3%, то якщо це націнка на вартість товару без врахування вартості доставки, а доставка оплачується покупцем окремо, то жодних підстав для донарахування ПДВ немає – адже і вартість товару, і вартість доставки буде повністю відшкодовано покупцем.

Якщо ж доставка не оплачується покупцем окремо, а входить до складу націнки 3%, то сума націнки не повинна бути менше, ніж вартість доставки товару.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025110
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 152
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025497