• Посилання скопійовано

Як сформувати собівартість товару у торгового підприємства?

Підприємство придбаває товар на умовах самовивозу. Транспортні послуги надає стороннє підприємство. Товар може доставлятися напряму покупцю (згідно з договором, доставка входить в ціну товару), або доставлятися на склад, а потім продаватися, доставка за рахунок підприємства. Націнка 3% від собівартості. Інших витрат, крім ЗП директора, немає. Як визначити продажну ціну товару?

По-перше, оклад директора завжди відноситься до адміністративних витрат (рах. 92) відповідно до п. 18 П(С)БО 16.

По-друге, витрати на доставку товару на склад підприємства підпадають під визначення транспортно-заготівельних витрат (п. 9 П(С)БО 9). ТЗВ включаються до первісної вартості товару і збільшують вартість товару на рах. 28 – Дт 28 Кт 631. Первинний документ – акт надання транспортних послуг.

По-третє, доставка товару покупцю – це вже будуть не транспортно-заготівельні витрати, а витрати на збут (Дт 93 Кт 631). Первинний документ – також акт надання транспортних послуг.

Щодо бази оподаткування ПДВ, то вона визначається відповідно до пп. 188.1 ПКУ:  база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг. Таким чином, продажна ціна товару повинна бути не нижче вартості його закупівлі без врахування доставки. 

Проте це ж саме правило працює і для придбання, і перевиставлення послуг доставки товару.

Так, якщо доставка товару покупцю входить в ціну товару, то в цьому випадку продажна ціна товару повинна включати як ціну закупівлі товару, так і вартість його доставки, адже вищезгадане правило діє як для перепродажу товарів, так і для «перепродажу» послуг.

Щодо націнки на товар в розмірі 3%, то якщо це націнка на вартість товару без врахування вартості доставки, а доставка оплачується покупцем окремо, то жодних підстав для донарахування ПДВ немає – адже і вартість товару, і вартість доставки буде повністю відшкодовано покупцем.

Якщо ж доставка не оплачується покупцем окремо, а входить до складу націнки 3%, то сума націнки не повинна бути менше, ніж вартість доставки товару.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:237
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0614
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:193
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202413
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202424