• Посилання скопійовано

Заборгованість за векселем: як дисконтувати?

У підприємства є заборгованість за простим векселем з 15.05.2013 до 01.10.2025 р. в сумі 1048928,46 грн. Як дисконтувати таку заборгованість?

Щодо заборгованості за векселем слід визначити, чи є вона довгостроковою станом на 31.12.2019 р. Оскільки срок погашення векселя – 1 жовтня 2025 року, то заборгованість за векселем все ще залишається довгостроковою на 31.12.2019 р.

На нашу думку, цю заборгованість слід дисконтувати, виходячи з періоду дисконтування – 5,75 років, з 31.12.2019 р. до 30.09.2025 р.

Операція дисконтування при одноразовому платежі наприкінці строку зводиться до формули:

PV = FV / (1 + i)n

де:

  • PV – теперішня вартість;
  • FV – майбутня вартість – за даними запитання - 1048928,46 грн;
  • і – ставка дисконтування. Покажемо дисконтування на прикладі ставки 20% річних, 5% на квартал;
  • n – строк (число періодів). В даному випадку візьмемо квартальні періоди, всього їх буде 23.

За цією формулою отримуємо теперішню вартість:

  • PV = 1048928,46 грн / (1+0,05)23 = 341501,01 грн;
  • Сума дисконту: 1048928,46 грн - 341501,01 грн = 707 427,45 грн.

Амортизацію дисконту покажемо у таблиці:

Період, квартали

Амортизована собівартість заборгованості за векселем, грн

Амортизація дисконту, грн

1

341 501,01

17 075,05

2

358 576,06*

17 928,80

3

376 504,86

18 825,24

4

395 330,10

19 766,51

5

415 096,61

20 754,83

6

435 851,44

21 792,57

7

457 644,01

22 882,20

8

480 526,21

24 026,31

9

504 552,52

25 227,63

10

529 780,15

26 489,01

11

556 269,16

27 813,46

12

584 082,62

29 204,13

13

613 286,75

30 664,34

14

643 951,08

32 197,55

15

676 148,64

33 807,43

16

709 956,07

35 497,80

17

745 453,87

37 272,69

18

782 726,57

39 136,33

19

821 862,90

41 093,14

20

862 956,04

43 147,80

21

906 103,84

45 305,19

22

951 409,03

47 570,45

23

998 979,49

49 948,97

30.09.2025

    1 048 928,46

 
 

Всього сума дисконту

    707 427,45

*) 358576,06 = 341501,01+17075,05 тощо.

Про бухоблік дисконтування заборгованості за веселем ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202538
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202551
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025251
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556