• Посилання скопійовано

Генпідрядник придбав підрядні роботи у ФОПа: як облікувати?

Генпідрядник (платник ПДВ) замовив підрядні роботи у фізособи - підприємця (неплатника ПДВ). У цьому ж місяці перевиставив ці роботи замовнику - платнику ПДВ. Як відобразити це в бухобліку в генпідрядника та в декларації з ПДВ? Яку суму авансу має перераховувати замовник генпідряднику для розрахунків з ФОП: з ПДВ чи без?

Для обліку генпідрядних послуг ні П(С)БО, ні нормами ПКУ спеціальні правила не встановлено. Тому потрібно керуватися загальними нормами.

Генпідрядник є одночасно покупцем субпідрядних робіт і постачальником генпідрядних робіт замовнику. Генпідрядник замовляє підрядні роботи у постачальника цих робіт – неплатника ПДВ. Надалі генпідрядник перевиставляє вартість цих робіт замовнику вже з ПДВ, оскільки генпідрядник є платником ПДВ.  Тож замовник перераховує генпідряднику вартість підрядних робіт з ПДВ. 

Бухоблік цих операцій у генпідрядника та відображення їх у декларації з ПДВ покажемо у таблиці.

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн

Д-т

К-т

Отримано аванс від замовника на оплату субпідрядних робіт – вартість робіт з ПДВ

311

681

12600,00

Податкові зобов’язання з ПДВ за першою подією – оплата, рядок 1.1 декларації з ПДВ та таблиця 1 додатку 5

643

641/ПДВ

2100,00

Відображено вартість субпідрядних робіт згідно з підписаним актом з ФОП (рядок 10.3 декларації з ПДВ, якщо перша подія – підписання акту)

231

631

10500,00

Оплачено вартість субпідрядних робіт (рядок 10.3 декларації з ПДВ, якщо перша подія – оплата робіт)

631

311

10500,00

Підписано акт із замовником щодо перевиставлення замовнику вартості субпідрядних послуг

361

703

12600,00

Податкові зобов’язання з ПДВ за другою подією – перевиставлення робіт

703

643

2100,00

Зарахування заборгованостей

681

361

12600,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025190
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202525
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202518
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.2025892
  • Втрата товару при транспортуванні: облікові та податкові наслідки
    Підприємство купує олію наливом і перевозить її своїм транспортом. Під час зважування олії на складі отримувача виявилась нестача (порівняно з документами) в 30 кг. Як її відобразити в обліку? Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ? Чи можна це вважати втратами в межах норм?
    05.09.202547