• Посилання скопійовано

Придбання несправної техніки з метою подальшої реалізації її як металобрухт

ТОВ на торгах придбало лот у вигляді несправного бульдозеру. Несправність була прописана в договорі купівлі-продажу між ТОВ та біржею. Наразі його оприбуткували як запаси на 209 рахунок. Як правильно провести реалізацію цього бульдозеру як металобрухт?

Відповідно до ст. 1 Закону №619, металобрухт  - це непридатні для прямого використання вироби або частини  виробів, які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зносу і містять у собі чорні  або кольорові метали чи їх сплави, а також вироби з металу, які мають  непоправний брак, залишки чорних і кольорових металів і їх  сплавів.

Зверніть увагу, що придбати металобрухт як такий звичайне підприємство не може, тому в цій статті ми цю операцію не розглядаємо. Операції з заготівлі, переробки, металургійної переробки брухту чорних і кольорових металів провадять лише спеціалізовані або спеціалізовані металургійні переробні підприємства (а також їх приймальні пункти).  Проте у разі отримання металобрухту у процесі виробництва суб'єкт господарювання не здійснює вищезгаданих операцій.

У даному випадку підприємство придбало не металобрухт як такий, а бульдозер, хоча й несправний. Оскільки такий бульдозер не планується використовувати як основний засіб, його потрібно оприбуткувати як запаси, що і було зроблено – бульдозер оприбутковано на субрахунок 209 «Інші матеріали». Після цього бульдозер може бути розібрано на окремі вироби, частина яких відповідатиме поняттю «промисловий металобрухт».  

Промисловий металобрухт — це непридатні для прямого використання в промисловості та інших галузях економіки вироби або частини цих виробів, які містять у собі чорні або кольорові метали чи їх сплави, і які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зносу, а також вироби з металу, що мають непоправний брак, залишки чорних і кольорових металів і їх сплавів (ст. 1 Закону №619).

Згідно зі ст. 4 Закону №619, приймання промислового брухту спеціалізованими підприємствами від юридичних осіб оформляють актом приймання із зазначенням найменування юридичної особи, кількості та джерел походження металобрухту. 

 

Документальне підтвердження

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Розбирання бульдозера може бути оформлене актом довільної форми, а оприбуткування металобрухту - накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, типова форма №М-11 або актом комісії (визначається самостійно підприємством). Так само оформлюється і перекласифікація бульзодера у металобрухт, без його фактичного розбирання – актом та прибутковим документом, у якому фіксується кількість металобрухту та види металів, що входять до нього.

 

Бухоблік

У даному випадку, коли придбаний бульдозер первісно був зарахований на субрахунок 209 за купівельною вартістю,  достатньо лише зробити записи в аналітичному обліку за субрахунком 209:

  • Дт 209, субконто «металобрухт», за вагою фактично отриманого металобрухту після розбирання бульдозера, який оцінюється в розмірі купівельної вартості цього бульдозера без ПДВ (п. 9 П(С)БО 9);
  • Кт 209, субконто «бульдозер», в кількості – одна одиниця, на суму купівельної вартості бульдозера без ПДВ. 

У разі продажу металобрухту потрібно буде зробити проведення:

  • Дт 943 Кт 209 – на вартість реалізованого металобрухту;
  • Дт 36 Кт 712 – нарахований дохід від реалізації металобрухту як інших оборотних активів. 

 

ПДВ

При оприбуткуванні металобрухту у результаті розбирання бульдозера не потрібно нараховувати ПДВ.

При продажу оприбутковуваного металобрухту слід пам’ятати, що згідно з п. 23 підрозд. 2 розд. XX ПКУ до 01.01.2019 року продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, до 01.01.2019 р., звільняються від обкладення ПДВ, затверджено постановою КМУ №15

Втім, не забуваймо, що й на звільнені операції слід скласти та зареєструвати ПН (п. 17 Порядку №1307). Про те, як скласти таку ПН на звільнені операції, більш докладно читайте тут. Нагадуємо, що цей порядок діятиме до 01.12.2018 р., а з 1 грудня 2018 року податкові накладні та розрахунки коригування необхідно буде складати за новими формами. Про нові форми ПН та РК читайте тут>> 

Не потрібно здійснювати і перерахунок ПК з ПДВ за правилами ст. 199 ПКУ, яка зобов'язує розподіляти вхідний ПДВ, пов'язаний з первинним придбанням металу (в даному випадку - це оподатковувана операція з придбання бульдозера, за якою є право на податковий кредит з ПДВ), між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями. Адже згідно з абз. 3 п. 199.6 ПКУ ПК з ПДВ не зменшується у разі постачання платником податків відходів і брухту чорних металів, що утворилися в результаті розбирання (демонтажу) ліквідованих основних засобів та інших подібних операцій.

 

Податок на прибуток

Нормами ПКУ не передбачено різниць, пов'язаних з реалізацією металобрухту, тому коригувань під час здійснення такої операції проводити не потрібно. Тож, об’єктом оподаткування з податку на прибуток щодо такої операції буде відповідний бухгалтерський фінрезультат.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0326
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202531
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025243
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554