Так, ви можете оприбуткувати придатні для подальшого використання запасні частини, отримані внаслідок пошкодження (ліквідації) основного засобу, а його залишкову вартість списати на витрати. Запчастини оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого використання з визнанням іншого доходу.
Обґрунтування
Процес списання пошкодженого основного засобу (ОЗ) та оприбуткування отриманих від нього запасних частин складається з кількох кроків.
1. Створення комісії та документальне оформлення
Для визначення непридатності ОЗ до використання, а також можливості використання його окремих частин, керівник підприємства створює постійно діючу комісію. Ця комісія:
- здійснює огляд об'єкта;
- встановлює причини невідповідності критеріям активу;
- визначає, які вузли, деталі та матеріали можуть бути використані, та встановлює їх кількість і вартість.
Рішення комісії оформлюється актом на списання основних засобів (пп. 41 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів).
2. Оприбуткування придатних запасних частин
Деталі, вузли та інші матеріали, отримані під час демонтажу основного засобу, що ліквідується, оприбутковуються на баланс як запаси.
Оцінка вартості: Запаси, отримані в процесі ліквідації основних засобів, оприбутковуються за:
- чистою вартістю реалізації, якщо їх планують продати;
- в оцінці можливого їх використання, якщо їх використовуватимуть на самому підприємстві. Така оцінка може визначатися виходячи з вартості подібних запасів на балансі (пп.2.12 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів).
Бухгалтерський облік: Оприбуткування таких запасів відображається з визнанням іншого доходу (п. 44 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів).
- Дт 207 «Запасні частини» (або інші рахунки запасів 20, 22) — Кт 746 «Інші доходи» — на вартість оприбуткованих запчастин.
3. Списання вартості пошкодженого основного засобу
Об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його невідповідності критеріям визнання активом (пп. 33 НП(С)БО 7).
Бухгалтерський облік:
Списання суми накопиченого зносу:
- Дт 131 «Знос основних засобів» — Кт 10 «Основні засоби» — на суму зносу, нарахованого за весь період експлуатації.
Списання залишкової вартості об'єкта:
- Дт 976 «Списання необоротних активів» — Кт 10 «Основні засоби» — на суму залишкової вартості (різниця між первісною вартістю та накопиченим зносом).
Фінансовий результат від вибуття ОЗ визначається як різниця між доходом від вибуття (наприклад, вартістю оприбуткованих запчастин) та залишковою вартістю об'єкта і витратами, пов'язаними з його ліквідацією (п. 34 НП(С)БО 7).
Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.
Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.
Поставте ваше запитання