ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Прибуток, отриманий з іноземних джерел

Контрагент-нерезидент утримав з доходу компанії - резидента податок на репатріацію. Нерезидент надав письмове підтвердження про факт сплати податку у Єгипті. Як правильно відобразити таку операцію в бухобліку та декларації з податку на прибуток?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Відповідно до п. 13.1 ПКУ доходи, отримані резидентом України (крім фізосіб) з джерел за межами України, враховуються під час визначення його об'єкта та/або бази оподаткування у повному обсязі.

За загальним правилом пп. 141.4.9 ПКУ суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб'єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. Але потрібно дотримуватись певних вимог:

1) розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником податку протягом такого періоду. Сума перевищення податку, сплаченого за кордоном, над сумою ПЗ за такий звітний період платника не враховується у зменшення ПЗ у наступних звітних періодах;

2) зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку. Зверніть увагу: така довідка повинна бути видана саме контролюючим органом Єгипту, а не самим контрагентом! Довідка (у документі повинна зазначатись сума сплаченого податку або збору, а також база та/або об'єкт оподаткування) підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (див. Конвенцію між Урядом України і Урядом Арабської Республіки Єгипет про уникнення подвійного оподаткування);

3) зарахування здійснюється за наявності чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування доходів (додатково див. лист ДФСУ від 24.01.2017 р. №1414/7/99-99-01-02-02-17);

4) зарахуванню не підлягають податки, які перелічені у пп. 141.4.9 ПКУ.

У декларації з прибутку сума податку, що сплачена підприємством за кордоном, зараховується під час сплати ними податку в Україні в розмірі, який не перевищує суми податку, що підлягає сплаті протягом такого звітного періоду і відображається у рядку 16.1 додатка ЗП та рядку 16 декларації.

Нарахування податку в бухобліку відображається наступним чином:

  • Дт 70 Кт 6418 -  сума податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел (рядок 16.1 додатка ЗП) – оскільки податок на репатріацію було утримано нерезидентом при виплаті ним доходу резиденту України, його нарахування проводиться як вирахування з доходу;
  • Дт 6418 Кт 98 -  сума податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел (рядок 16 декларації);
  • Дт 98 Кт 6418 - сума податку на прибуток за мінусом суми податку на прибуток, отриманого з іноземних джерел (рядок 17 декларації).

Зверніть увагу: якщо довідка підтверджує сплату податку за межами України у попередньому звітному періоді, підприємство у звітному податковому періоді не має права на зменшення нарахованої суми податку на прибуток. Проте є можливість подати уточнення за нормою ст. 50 ПКУ  і мати можливість зменшити нараховане ПЗ з податку на прибуток, задеклароване у податковій декларації за такий попередній податковий (звітний) період (додатково див. ІПК від 15.09.2017 р. №1975/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Строки подання декларації нерезидентом за ПКУ у 2026 році
    Нерезидент-покупець, який придбав інвестиційний актив в іншого нерезидента без постійного представництва в Україні, подає декларацію з податку на прибуток за рік — протягом 60 календарних днів після його завершення
    05.10.202622
  • Поворотна фіндопомога: продовження строку та 12 місяців за ПКУ (аудіоверсія)
    ТОВ отримало від іншого ТОВ безвідсоткову поворотну фінансову допомогу. Строк її повернення спливає. Чи можна продовжити строк додатковою угодою або оформити новий договір без фактичного повернення коштів? Які наслідки це має для платника єдиного податку та платника податку на прибуток?
    01.10.20261 505
  • Виплати нерезиденту Польщі за сертифікацію халяль у 2025 році: додаток ПН (аудіоверсія)
    У 2025 році підприємство перерахувало резиденту Польщі кошти за отримання сертифікатів та реєстраційний внесок за впровадження системи халяль. Чи потрібно зазначені виплати включати до додатка ПН Декларації з податку на прибуток? Чи необхідно отримувати від нерезидента сертифікат податкового резидентства з апостилем?
    01.10.202632
  • Спонсорство та меценатство у спорті у 2026 році: ризики та коригування (аудіоверсія)
    Високодохідний платник податку на прибуток планує надати фінансову підтримку неприбутковій спортивній організації (зокрема, ДЮСШ) з розміщенням логотипа на формі учасників. З урахуванням офіційної позиції ДПС у категорії 102.04 ЗІР, які податкові наслідки виникають у сторін за договором спонсорства (пп. 140.5.4, 140.5.9, 140.5.14 ПКУ та ризик втрати статусу неприбутковості за пп. 133.4 ПКУ) та які правові переваги має оформлення операції як меценатської допомоги?
    24.09.202636
  • Таблиця 2 Додатка БД заповнюється при уточненні періодів до 2025 року: ДПС
    При уточненні декларації за періоди до 2025 року з безоплатними передачами неприбутковим організаціям потрібно заповнити таблицю 2 Додатка БД та показати перевищення ліміту 4%
    14.09.202639