• Посилання скопійовано

Якщо орендар відремонтував ОЗ, але не встиг ним покористуватися, витрати все ж таки будуть

Наше підприємство взяло в оренду торговельне приміщення. Перед використанням ми вирішили його відремонтувати власними силами. Та, на жаль, так склалося, що вже після 3-х місяців оренди власник розірвав з нами угоду через суд. Договором передбачено право проводити ремонт орендованого ОЗ, але в угоді не передбачено зобов’язання орендодавця компенсувати такі витрати в разі дострокового розірвання договору. Що нам робити з витратами на ремонт?

Насамперед нагадаємо: якщо договір оперативної оренди (лізингу) зобов’язує або дозволяє орендарю проводити ремонти об’єкта оперативної оренди (лізингу), частина вартості таких ремонтів та/або поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати згідно з п. 146.11 та 146.12 ПКУ, амортизується орендарем як окремий об’єкт у порядку, встановленому для групи ОЗ, до якої належить об’єкт оренди, що ремонтується (абз. 1 п. 146.19 ПКУ).

А у пунктах 146.11 та 146.12 ПКУ зазначено, що сума витрат, пов’язана з ремонтом об’єктів ОЗ, у т. ч. орендованих, у розмірі, який не перевищує 10% сукупної балансової вартості всіх груп ОЗ, що підлягають амортизації, на початок звітного року (на 01.01.2012 р.), відноситься до витрат.


 Тож якщо ми вклалися у 10% сукупної балансової вартості всіх груп ОЗ, що підлягають амортизації, на початок звітного року, то всі витрати на ремонт автоматично потраплять до податкових витрат, як це дозволяє зробити п. 146.12 ПКУ.

Якщо ж витрати на ремонт перевищили зазначену межу, на суму перевищення слід створити віртуальний об’єкт ОЗ. При цьому, оскільки в нашому випадку об’єктом оренди є приміщення, новостворений віртуальний об’єкт ОЗ повинен належати до 3-ї групи. Амортизувати такий об’єкт можна буде вже з місяця, наступного за місяцем створення (введення в експлуатацію) такого умовного об’єкта ОЗ (п. 146.2 ПКУ). При цьому не слід забувати, що відповідно до пп. 145.1.2 ПКУ нарахування податкової амортизації здійснюють протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів. Строк корисного використання ОЗ встановлюється наказом по підприємству в момент визнання цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс). Однак такий строк не може бути меншим за мінімально допустимий, який наведено у п. 145.1 ПКУ. Для 3-ї групи це 20 років (див. також «ДК» №16/2012).

Слід пам’ятати, що такі витрати потраплять до податкових на підставі первинних документів (обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухобліку), що підтверджують здійснення платником податку витрат (абз. 1 п. 138.2 ПКУ). Тож після проведення ремонтних робіт потрібно оформити Акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів (ф. №ОЗ-2) (див. також «ДК» №21/2012).

У разі повернення орендарем об’єкта оренди орендодавцю внаслідок закінчення дії орендного договору орендар у звітному періоді, в якому повертається такий ОЗ, повинен збільшити свої витрати на суму вартості умовного об’єкта ОЗ, яка амортизується (за умови, що такий об’єкт було створено), за вирахуванням сум накопиченої амортизації окремого об’єкта основних засобів (пункти 146.16 та 146.20 ПКУ).

I найголовніше — жодних часових обмежень щодо права на віднесення до податкових витрат затрат на ремонт орендованого майна у ПКУ немає. Тому у вашій ситуації всі витрати, понесені на ремонт основного засобу, який у вас перебував лише 3 місяці, можна віднести на податкові витрати (за правилами, наведеними вище).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Брюховицький Василь

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Перехідні операції резидента Дія. Сіті
    ТОВ з 01.10.2024 р. отримало статус резидента Дія. Сіті і стало платником податку на прибуток на особливих умовах. ТОВ звітується щоквартально з податку на прибуток. Якщо в IV кварталі ТОВ робить виплати ФОПам на ЄП за послуги, надані в ІІІ кварталі (коли ТОВ ще було платником податку на прибуток на загальних умовах), то чи впливають суми цих виплат на податок на прибуток на особливих умовах, платником якого ТОВ вже є у IV кварталі?
    20.11.202413
  • Як розрахувати інвестиційний прибуток при зменшенні статутного капіталу, сформованого за рахунок НМА?
    Засновник (ФО) вніс до статутного капіталу право оренди нежитлового приміщення – 500000 грн (частка 100%). Вартість внеску підтверджено експертною оцінкою. Засновник приймає рішення про зменшення статутного капіталу на 250000 грн. Виплату проведено грошима. Чи має право при розрахунку інвестиційного прибутку засновник зменшувати дохід (отриманий від зменшення долі) на суму внесених нематеріальних активів, а саме право оренди нежитлового приміщення, тобто на номінальну вартість внесеного статутного капіталу?
    18.11.202430
  • Особливості виплати дивідендів нерезиденту
    Згідно з протоколом учасників підприємство повинно було сплатити дивіденди за І кввртал 2024 р. в сумі 45 153 880 грн. Дата сплати - 01.10.2024 р., курс долара НБУ - 41,2199 грн, курс біржовий - 41,33 грн. Яку суму валюти потрібно перерахувати учаснику нерезиденту? Яку суму податку на доходи нерезидентів потрібно перерахувати до бюджету?
    15.11.2024228
  • Поворотна фіндопомога працівнику: чи може неприбуткова організація її видати?
    Чи може неприбуткова організація видати поворотну безвідсоткову фінансову допомогу своєму працівнику?
    15.11.202419
  • Як представництву нерезидента подавати декларацію з прибутку від імені нерезидента?
    Некомерційне представництво нерезидента набуло статусу постійного представництва нерезидента. Нерезидент за місцезнаходженням постійного представництва зареєструвався платником податку на прибуток. Як постійному представництву подавати декларацію з податку на прибуток, включаючи фінзвітність, від імені нерезидента?
    13.11.202418