Як зазначено в ЄБПЗ, операції із заміни акумуляторних батарей та шин згідно з нормами експлуатаційного пробігу належать до технічного обслуговування автомобільного транспорту, і витрати, пов'язані з їх придбанням, є витратами з утримання основних засобів, які враховуються у складі:
— загальновиробничих витрат, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, якщо транспортні засоби належать до основних засобів загальновиробничого призначення;
— адміністративних витрат, якщо транспортні засоби належать до основних засобів загальногосподарського призначення;
— витрат на збут, якщо транспортні засоби пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.
Операція із заміни шин, пробіг яких не відповідає нормам експлуатаційного пробігу, відноситься до операцій з ремонту (поліпшення) основних засобів, і витрати на придбання таких шин оподатковуються наступним чином:
— первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних із ремонтом та поліпшенням об'єктів основних засобів (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що приводить до зростання майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єктів, у сумі, що перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного податкового року з віднесенням суми поліпшення на об'єкт основного засобу, щодо якого здійснюється ремонт та поліпшення;
— сума витрат, що пов'язана з ремонтом та поліпшенням об'єктів основних засобів, у тому числі орендованих або отриманих у концесію чи створених (збудованих) концесіонером, у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів на початок звітного року, відноситься платником податку до складу витрат.
А що на практиці?
Міндоходів має власний погляд на це питання. На думку контролюючого органу, до витрат з ТО належать лише витрати із заміни шин після проходження норми пробігу. Зауважимо: умови, що шини списують на витрати лише після проходження норми пробігу відповідно до Норм №488, у ПКУ немає.
Згідно з пунктами 146.11 та 146.12 ПКУ, витрати визнаються за окремими правилами. Діяти за рекомендаціями контролюючого органу і застосовувати ці норми для оподаткування «понаднормативної» заміни шин може бути вигідно лише тим підприємствам, які мають невикористаний «ремонтний 10-відсотковий ліміт». Вартість шин, які списуються не за нормативами і які потрапили до «ремонтного ліміту», все-таки буде віднесено до витрат за нормами п. 146.12 ПКУ. А ось якщо «ремонтний ліміт» вичерпано, то їх вартість буде збільшувати вартість групи 5 ОЗ — транспортні засоби — та амортизуватись у її складі (згідно із п. 146.11 ПКУ).
Отже, на думку контролюючого органу, до витрат з ТО належать лише витрати по заміні шин після проходження норми пробігу. Понаднормативні заміни шин Міндоходів пропонує: в межах 10-відсоткового ремонтного ліміту — списувати на витрати, вартість заміни понад 10-відсотковий ліміт — амортизувати у складі відповідної групи основних засобів.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити