• Посилання скопійовано

Чи нараховується ПДВ при переведенні основних засобів у товари для продажу?

Підприємство модернізувало основні засоби, балансова вартість яких становила 1 грн. За рішенням керівника модернізовані засоби плануються продати. Чи нараховується ПДВ за нормами п. 198.5 ПКУ при переведенні основних засобів у товари для продажу?

З метою оподаткування ПДВ продаж основних засобів (включаючи модернізовані) належить до оподатковуваних операцій у межах госпдіяльності. З цієї причини нараховувати ПДВ за нормами п. 198.5 ПКУ немає підстав.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів – п. 188.1 ПКУ.

При цьому база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижчою за балансову (залишкову) вартість за даними бухобліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни) (абз. 2 п. 188.1 ПКУ).

Про це також повідомляє ДФС у ІПК від 28.12.2017 р. №3186/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо оподаткування операцій з необоротними активами, утриманих для продажу. Наш коментар до цього листа див. тут>>

У даному випадку залишковою вартістю ОЗ буде сума балансової вартості 1 грн та вартості модернізації таких ОЗ.

Якщо до моменту продажу такі ОЗ певний час використовувались за призначенням та на них нараховувалась амортизація, то базою оподаткування ПДВ при їх продажу буде балансова вартість ОЗ в сумі 1 грн з урахуванням вартості модернізації  за вирахуванням нарахованої амортизації до дати прийняття рішення про продаж таких ОЗ та переведення їх до складу необоротних активів та груп вибуття, утримуваних для продажу (дата здійснення запису Дт 286 Кт 10 на залишкову вартість ОЗ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249275
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435