Помилки у реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Однак, податкова накладна, що містить помилки у коді товару згідно з УКТ ЗЕД, не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію, а тому не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до податкового кредиту. На цьому наголошують податківці у листі від 22.02.2017 р. №3653/6/99-99-15-03-02-15. Тому підприємство має дочекатись доки продавець зареєструє в ЄРПН розрахунок коригування з правильним кодом УКТ ЗЕД і лише тоді матиме право на податковий кредит за такою ПН.
Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а у разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
- дата відвантаження товарів.
Тому у грудні 2017 р. при реалізації вказаних товарів на дату виникнення податкових зобов’язань підприємство зобов’язане скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 ПКУ). Також підприємство зобов’язане задекларувати податкові зобов’язання за такою ПН у декларації з ПДВ за грудень 2017 року. Помилки у вхідних ПН та РК не є підставою для ненарахування податкових зобов’язань з продажу товару.
Також звертаємо увагу, що у покупця є право на подання заяви із скаргою на такого продавця, який склав ПН та РК з помилками. Таке право зберігається за покупцем протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому допущено помилки при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної чи РК. До заяви додаються копії розрахункових документів, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням таких товарів, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією. Цим правом покупець може скористатися, якщо продавець не буде вживати заходів для виправлення помилки та реєстрації правильного РК.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити