• Посилання скопійовано

Роздача безоплатної рекламної продукції: чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ?

Підприємство здійснює безкоштовну роздачу рекламної продукції (буклети, каталоги, брошури) на виставці. Чи виникає необхідність нарахування податкових зобов’язань з ПДВ при такій роздачі? Якщо так, то який порядок оформлення податкової накладної на такі зобов’язання?

В листі від 13.06.2006 р. №6421/6/16-1515-26 ДПАУ зазначала: "розповсюдження матеріального носія реклами, який містить у собі інформацію про діяльність підприємства та який не можна використати ні в господарській діяльності, ні по-іншому, крім застосування його як носія (джерела) інформації (наприклад, прайс-листи, рекламні проспекти, брошури, каталоги, буклети тощо), за своєю суттю не підпадає під поняття поставки товарів (робіт, послуг), а тому не є об'єктом оподаткування".

Листівки, каталоги та брошури як раз і відносяться до таких матеріалів. Відповідно, таку роздачу рекламних листівок можна оформити актом списання матеріалів на рекламні цілі. Доцільно скласти також наказ керівника в якому затвердити проведення рекламного заходу та відповідні списання для його потреб. Оскільки такий захід організовується з рекламною метою, з метою стимулювання продажів – відповідно має прямий стосунок до госпдіяльності підприємства, а такі запаси вважаються використаними у госпдіяльності підприємства, то обов’язку нарахування податкових зобов’язань та складання податкової накладної не виникає. 

Також можливий варіант, якщо виробник таких листівок надасть акт виконаних робіт (замість видаткової накладної), то підприємством такі суми будуть включені до витрат на рекламу і, відповідно, необхідності донарахування податкових зобов’язань не виникне. В такому випадку, такі витрати повинні бути належно документально оформлені.  Як саме ми розглядали тут>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування ПДВ при експорті продукції
    Чи є обов’язковим подання заяви на відшкодування ПДВ, сплаченого у процесі виробництва продукції, яка експортується, та яким чином коректно відобразити відповідні суми в декларації з ПДВ?
    17.11.202513
  • Списання знищених товарів внаслідок війни: що з ПДВ?
    10 червні 2025 р. під час атаки згорів склад з товарами та ОЗ. Проведено інвентаризацію та подано заяви до ДСНС, СБУ на відкриття кримінального впровадження. Тільки зараз отримали висновки від ДСНС та витяг з реєстру досудових розслідувань від СБУ. Готуються документи в ТПП про форс-мажор. Чи потрібно було нараховувати ПДВ при списанні товарів у червні?
    17.11.202532
  • Повернення передоплаченого товару: як оформити РК?
    Підприємство сплатило аванс за товар, а потім забирає його частинами. ПН постачальник оформив на дату першої події – оплати. На даний момент товар ще не вибраний на повну суму оплати, але з того, що було взято частину повернули. На повернення бухгалтер постачальника оформляє «мінусовий» РК. Чи правильно це? Як має бути оформлено РК в даній ситуації?
    17.11.2025193
  • Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну, якщо оплата за послуги надійшла після того, як він став платником ПДВ?
    Підприємство придбало послуги у ФОП з відстрочкою розрахунку. Коли настав термін оплати ФОП став платником ПДВ. Чи потрібно ФОПу виписувати податкову накладну при оплаті?
    14.11.202525
  • Чи може упаковка вважатися достатньою переробкою для зміни походження товару?
    ТОВ - платник ПДВ отримав імпортний товар (БАД в блістерах), власними силами зробив комплектацію: запакували блістери в коробку, додали інструкцію. Після реалізації даного товару - реєструємо ПН покупцю (платнику ПДВ). Чи правильно вказувати в ПН в полі 3.2.1 "х" ознаку імпортний товар?
    14.11.202524